Monika68
27.03.06,20:06
Prosím o radu.
Študent denného štúdia na vysokej škole je zároveň aj spoločníkom a konateľom v s.r.o., v ktorej nie je zamestnancom a z ktorej za rok 2005 nemal žiadny príjem. Jediný príjem za r.2005 mal z dohody o vykonaní práce v inej spoločnosti, z ktorej zaplatil daň cca 26 000,- Sk. Odvody za neho ako študenta platí štát.
Daňové priznanie akého typu má podať??? Z dane by sa mu po odpočítaní nezdaniteľnej čiastky na daňovníka malo vrátiť okolo 16 700,- Sk.
Jela.
27.03.06,18:16
Ak mal iba prijmy zo zavislej cinnosti, podava DP typu "A".
maserati
27.03.06,18:54
Ja som mal podobny, problem, Som student denneho studia na VS a mal som prijem z prace vykonavanej na dohodu. Podal som danove priznanie typu A a mam nejaku znamu na DU a ta mi odporucila podat DP. Mal som iba prijem 6700 z coho mi stiahli dan. Potom mi vratia preplatok na dani
Monika68
28.03.06,11:01
Ja som si neista tym danovym typu A len z toho dovodu...ze napr. ked zivnostnik v danom roku nepodnikal a mal prijmy iba zo zavislej cinnosti, tak musi podat danove typu B a nie A. Co teda konatel spolocnosti, ked sice nemal z s.r.o. ziadne prijmy, mal iba prijmy z dohody o vykonani prace...ale predsa len, je konatel v s.r.o.... Naozaj staci podat iba typ A???
Jela.
28.03.06,12:02
Zivnostnik musi podat stale danove priznanie, aj ked vobec cely rok nemal prijmy ani vydaje, alebo aj ked vykazal stratu, je povinny podat priznanie typu "B" - LEBO JE To prijem §6. Konatel moze mat prijem v s.r.o. ako zamestnanec alebo zo zmluvy o vykone funkcie konatela, tiez spolocnik moze mat pracovnu zmluvu, ale stale su to vsetko prijmy zo zavislej cinnosti,cize typ "A", nie su to prijmy z podnikania, ani ziadny iny prijem § 6,7,8 zk. o DZP. Ak by mal niektory z prijmov uvedenych v tomto paragrafe, podava DP typ "B". Ak si student poda danove priznanie, vrati sa mu cely preddavok na dan, ak zarobil do 87 936,- sk za rok 2005.
Monika68
28.03.06,12:14
Jela ďakujem ti veľmi pekne, moc si mi pomohla.
Jela.