EvaPietro
13.02.14,14:04
Chcela by som poprosiť o radu ekonóm, účtovníkov, ktorí pôsobia v základných školách zriadených obcou. V tejto oblasti som začiatočníkom a zaujímala by ma odpoveď na otázku - ako postupuje v tom prípade, že zamestnanec použije na dopravu, napr. na školenie vlastné motorové vozidlo? Moja predchodkyňa to robila tak, že od zamestnanca požadovala dopísať na cestovný príkaz vlastnoručné čestné prehlásenie, že na dopravu použil vlastné motorové vozidlo ŠPZ... a cestovné vyplácala vo výške cestovného vo verejnej doprave na základe potvrdenia o cene cestovného lístka vytlačeného z internetu. Neviem, mne sa tento postup nezdá úplne správny :/ Ako by som mala prosím postupovať správne? Vopred sa ospravedlňujem, ak sa niekomu zdá táto otázka banálna, ale každý sa učí :) ďakujem za odpoveď
Chobot
13.02.14,13:39
Aj tento postup je správny.

V zmysle zákona o cest. náhradách pri použití vlastného motorového vozidla sa vyplácajú náhrady buď :
1. ako náhrada za 1 km (0,183 €) plus preukázaná spotreba, alebo
2. vo výške cestovného verejným dopravným prostriedkom.

Pozri si § 7 zákona o cest. náhradách. Je to konkrétne v ods. 10:


(10) Zamestnávateľ môže so zamestnancom písomne dohodnúť poskytovanie náhrady za použitie cestného motorového vozidla v sume zodpovedajúcej cene cestovného lístka pravidelnej verejnej dopravy.
jana1972
13.02.14,13:49
Vo verejnej správe je to tak - k Príkazu na pracovnú cestu sa doloží žiadosť o použití vlastného motorového vozidla, čestné prehlásenie, z internetu vytlačená hodnota cestovného lístka (ak na stránke nie je, je potrebné vyžiadať si to od SAD, pošlú ti to mailom). V podstate to robila správne. Zamestnávateľ povolí používanie vlastného vozidla v cene cestovného lístka. Je okolo toho milión papierov a zamestnanci to radšej vzdali, akoby to mali vypisovať....
EvaPietro
14.02.14,08:28