anavki
23.02.14,21:31
Dobrý deň, chcem sa len uistiť ako to je s uplatnením nezdaniteľnej položky na manželku - teda na mňa v manželovom DP. V mesiacoch január - máj som bola denný študent na VŠ a potom evidovaná na úrade práce až do konca roka. Môžeme uplatniť nezdaniteľnú položku len za mesiace, kedy som bola na úrade práce? Ako denný študent, keď som nemala žiaden príjem nemám nárok na to, aby si ma manžel uplatnil?
Ďakujem veľmi pekne.
Mila123
23.02.14,20:40
toto ako účtovníčka nevieš?????

iba evidencia na UPSVaR a to ešte k 1. v mesiaci musí byť, iba takúto dobu si manžel môže uplatniť, ale i za podmienky, že už manželstvo trvalo....

deti do 3. rokov nemáte?

alebo kuk do § 11 ZDP.....
anavki
23.02.14,20:44
a kto povedal, že som účtovníčka ? robím manželovi DP na paušálne výdavky, to nie je také ťažké zvládnuť, a ešte drobné daňové priznania kamarátom, nič zložité ..... a keďže sa považujem za laika, tak sa radšej uisťujem v niektorých veciach .... lebo mi to nejde do hlavy, že to takto zmenili - že znížili paušál a obmedzili nezdaniteľné položky na manželov. Mohli dať aspoň možnosť aj pre tých, ktorí študujú na dennom štúdiu a nemajú príjem a nie len rodičovskú, ÚP a ZŤP .... no nevadí .... čo už :-(
anavki
23.02.14,20:45
a ešte otázka, teda keď som evidovaná od 5. v mesiaci - za ten mesiac si nemôže uplatniť???? tak to by ma už naštvalo :-(((
Anik
23.02.14,20:52
iba keď splňaš podminky k 1. to znamená , že za ten mesiac od 5. nie. Mimochodom nemáš v profile účtovníčka?
anavki
Zamestnanie - predvolené:účtovník
anavki
23.02.14,21:01
Anik, a kde nájdem tú podmienku, že k 1., lebo som to nikde nevidela, a to už fakt nevie ten štát, kde nás obrať o každé euro? :-(
A čo sa týka profilu, ja ani neviem, čo som tam písala, musím to asi zmeniť na účtovník - laik