sof007
15.03.14,12:16
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť ohľadne príspevku, ktorý som dostávala. Som externá študentka, nemala som prácu, čiže som bola vedená na UPSVAR, vybavila som si 2 príspevky. Jeden na školu niečo okolo 60 eur a druhý, na ubytovanie tiež okolo 60 eur. ZA 3 roky som dostávala 125 eur,. No 19.2 som nastúpila do práce, samozrejme odniesla prac. zmluvu na úrad práce aj na sociálku, kedže som nevedela, či si to medzi sebou posunú. tak pre istotu som zašla aj na sociálku. Ale tento mesiac som už nečakala, že mi príde ešte príspevok, ale ako dnes pozerám na účet tak mi ho poslali. Potrebovala by som vybrať už dnes peniaze, ale neviem či ich nebudem musieť vrátiť, ked sa náhodou pomýlili. Tak moja otazka znie, tieto prispevky posielajú mesiac dozadu? alebo je to ok? že mi ich poslali aj ked od 19.2 som vyradená z evidencie. Dakujem za vase odpovede , dúfam že som to napisala zrozumitelne :
veronikasad
15.03.14,12:10
Príspevky (zrejme v tvojom prípade ide o dávku v hmotnej núdzi a príspevok na bývanie) sa vyplácajú mesiac pozadu. Skôr než ich z účtu vyberieš, informuj sa, či ti ešte právom patria.

Informuj sa tiež, či ti náhodou po vzniku prac.pomeru nevznikol nárok na osobitný príspevok
--------

Osobitný príspevok vo výške 63,07 eura mesačne patrí najviac šesť po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov fyzickej osobe,

a) ktorej vznikol pracovný pomer alebo obdobný pracovný vzťah a jej dohodnutý príjem je najmenej vo výške mesačnej minimálnej mzdy (http://www.porada.sk/mzdy#__AUTOKW), najviac vo výške trojnásobku mesačnej minimálnej mzdy (http://www.porada.sk/mzdy#__AUTOKW),

b) ktorá bola pred vznikom pracovného pomeru alebo pred vznikom obdobného pracovného vzťahu dlhodobo nezamestnaný občan a

c) ktorá je členom domácnosti, ktorej sa prestane poskytovať pomoc v hmotnej núdzi.