Vladimír Ozimý
30.03.06,19:11
Moj klient si veselo platil odvody aj z uctu aj v hotovosti. Uznam mu to ako danovy naklad a ked vznikne preplatok a vratia ho tak dam do danovych príjmov?
veva125
30.03.06,17:21
Za jeden mesiac vždy 2x? V tom prípade by bola jedna platba v nákladoch, ale druhá nie. A ked to vratia, tak PNZD. Ale som len samouk.....
Zita5
30.03.06,17:24
Ja by som mu tie naviac fondy v rámci uzávierkových operácii dala storno zápisom a v budúcom roku do výdavkov takým istým spôsobom .Treba sa dohodnúť so sociálnou poisťovnou , že o tie zaplatené platby v budúcom roku zaplatí menej.
via
30.03.06,17:24
ak bude pozadovat vratenie penazi, tak by som preplatok dala do nedanovych vydavkov - ved sice teraz si ich da do nakladov ale potom si ich zdani???
ak by neziadal a len by si ten preplatok dal zuctovat voci poistnemu v dalsom obdobi, kedy by uz neplatil, tak cele do nakladov
zaujimave, som aj celkom zvedava, co povedia ostatni :)
Zita5
30.03.06,17:27
Ja ešte na doplnenie : sú to platby do fondov , ktoré nesúvia s podnikaním v roku 2005 .Môžu byť zo strany DÚ aj také argumentácie pri prípadnej kontrole .:)
Johanka
30.03.06,17:39
§8 ods.1 písm. k/ ZoDP (účinnosť od 1.1.2006) - Ostatné príjmy sú najmä : " vrátené poistné na zdrav.poistenie zaplatené bez právneho dôvodu a vrátené poistenie na sociálne poistenie zaplatené bez právneho dôvodu alebo vrátená časť poistného presahujúca správnu výšku poistného, o ktoré si daňovník znížil v predchádzajúcom zdaňovacom období alebo predchádzajúcich zdaňovacích obdobiach príjmy podľa §5 a 6".
Takže ak toto poistné zaplatené navyše dáš do výdavkov roka 2005 a bude mu v roku 2006 vrátené zdaníš mu ho ako príjem podľa § 8.
Johanka
30.03.06,17:41
Ja ešte na doplnenie : sú to platby do fondov , ktoré nesúvia s podnikaním v roku 2005 .Môžu byť zo strany DÚ aj také argumentácie pri prípadnej kontrole .:)