fipina
04.04.06,13:15
Počula som, že bol schválený nejaký zákon o tom, že pri vrátení tovaru do siedmich dní má predávajúci povinnosť vrátiť zákazníkovi peniaze. Avšak v zbierke zákonov som našla len to, že sa to týka podomového a zásielkového obchodu. Chcela by som sa opýtať, ako to v skutočnosti je ?
Do koľkých dní a či vôbec má právo zákazník pri vrátení alebo reklamácií žiadať svoje preniaze späť?
Vopred veľmi pekne ďakujem.
Chobot
04.04.06,12:18
Počula som, že bol schválený nejaký zákon o tom, že pri vrátení tovaru do siedmich dní má predávajúci povinnosť vrátiť zákazníkovi peniaze. Avšak v zbierke zákonov som našla len to, že sa to týka podomového a zásielkového obchodu. Chcela by som sa opýtať, ako to v skutočnosti je ?
Do koľkých dní a či vôbec má právo zákazník pri vrátení alebo reklamácií žiadať svoje preniaze späť?
Vopred veľmi pekne ďakujem.

Presne tak, týka sa to iba podomového a zásielkového predaja. Bežný obchod sa riadi občianskym zákonníkom, kde sú príslušné paragrafy ohľadne reklamácií chybného tovaru.

Nemôžeš požadovať vrátenie tovaru len tak, z vlastného rozhodnutia. usíš mať na to dôvod - reklamáciu. Tú búď uzná predajca alebo nie, ale musí to zdôvodniť. Jedine ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá znemožňuje použitie tovaru môžeš požadovať vrátenie peňazí.