Rech25
21.04.14,23:58
Ahoj,

Som vysokoškolák 23. ročný. V daňovom a sociálnom systéme SR :-) sa snažím vyhnúť čo najviac byrokracii a zbytočnému plateniu.

Pracujem v oblasti internetového marketingu. Prevádzka stránky mi generuje zisk. Ak určitý zárobok chcem mesačne vyplatiť, tak to všetko robím cez mamu, ktorá mi na sumu vystaví faktúru a priráta k tomu DPH /je platiteľ DPH/ jej to vyplatia na podnikateľský účet a ona mi tie peniaze potom posiela na účet.
Navonok som teda klasický študent bez práce, brigády a ničoho.

Teraz však spolupracujem s istou finančnou spoločnosťou, kde mám niekoľko tisíc EUR k vyplateniu a potrebujem nejako peniaze od nich získať. Provízia je fixne daná, no keby som to urobil na mamu, tak musím vystaviť faktúru napr na 6000 € s DPH a reálne by som tak uvidel čiastku -20 % DPH.

Akú zmluvu /zmluva o sprostredkovaní, o jednorázovej provízii, o vykonaní práce/ by som mal so spoločnosťou vyhotoviť aby mi môj slušný obnos peňazí vyplatili bez čo najväčšej byrokracie ? Netúžim totiž spadnúť do tej pasce ako: potom plať zdravotku, sociálku a dane. Stále chcem byť prostý študent :-) a neplatiť za svoju šikovnosť keď nemusím

Vďaka za rady.
kobolcs
22.04.14,02:49
Ked si sikovny ako tvrdis tak nebudes platiť. Napr. Zivmost do limitu,srocka a pod. Za taketo rady sa tvrdo plati v eurach ci s tvojim casom. Ale si sikovny urcite na to priddes leen nezabudni kazde rozhodnutir ma pre aj proti
buchač
22.04.14,06:48
Po prečítaní " problému " som sa mierne napružil ...

Čiže ako klasický študent už teraz ojesexuvávaš štát ...a pritom sa jedná o drobné ...
Včul máš možnosť zinkasovať sumu v ticícoch ...a chceš ju celú - ergo mi z toho vychádza , že nechceš ojesexovať štát , ale Ty ho mieniš doslovne ojebať ...

Kúúúa , pri takýchto otázkach sa mi bičak vo vrecku otvára ...
Zaujímavé , že tí bežne pracujúci zarábajú pár stovákov a platia jak čierny ...

Otázka na záver :
Si študent a odrbávaš štát ...
Čo bude , ak skončíš školu ???