StripesWhite
12.05.14,18:29
Zdravím, pomozte mi ako zapojit novú zásuvku,v prilohe je fotka starej a novej ktorú chcem nainstalovat.Vopred velka velika vdaka(som laik a netusim ake su pravidla fungovania,ale chcel by som to zapojit sam).Na starej zasuvke je viac kablov ako na novej skrutiek ....
dariusko
12.05.14,16:43
Starú máš priebežnú (vyzerá ako 2zásuvka), je z nej napojená ďalšia zásuvka.

Novú skús zapojiť (napaťovo vzostupne pravotočivo) :
kolík hore
vpravo nulák
vľavo fáza

PS
a pre istotu uzavri poistku
StripesWhite
12.05.14,17:03
Cav mozes mi napisat trosku presnejsie ako to zapojit na kolik hore mam dat ktore vodica a rovnako ktore su ako nulak a kt. ako faza...ja sa vtom neorientujem vobec...chapem to tak ze vodic 1a2 dam spolu na kolik,vodic 3 na skrutku vpravo a vodice 5a4 spolu zapojim na skrutku vlavo ???
bodliak
12.05.14,17:10
Tak tá stará bola síce zapojená nesprávne, ale keď vidím tieto nové, z tenučkých plieškov a plastu, je mi na blitie.

Keďže si mal dokopy 1, 2 a 3, a nemal vôbec uzemnenie na kolíku, radšej si zavolaj elektrikára, ktorý tomu rozumie.
canbo
12.05.14,17:13
Nechcem strašiť ,ale iba pohľad na staré zapojenie napovedá , že z elektroinštaláciou je problém .

Zapojenie je nesprávne a ohrozuje život pri poruche zapojeného spotrebiča (triedy I).

Pri takomto zapojení sa vydáva ZÁKAZ POUŽÍVAŤ.
Ďalej ,ak ma neklame zrak tak pripojené vodiče na označených skrutkách 3 a 4 je menšieho prierezu ako č.5 , farba č.3 neidentifikovateľná.
Zapojenie zverte odborníkovi .
Nie všetky typy nových zásuviek sú vhodné na výmenu za staré . Niektoré pre hĺbku krabíc,iné pre nedostatok skrutiek.Alebo použitého materiálu.
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?topic=27804.0
Ing. Ľubomír Janoška
12.05.14,17:17
Tak ako píše bodliak, pôvodná inštalácia nebola uzemnená (a nemala ani vtedy platnú ochranu nulovaním). Otázka je, či nebol prehodený fázový vodič s nulovým.
Mohol byť prehodený.