pmasarik
06.04.06,20:31
Dobrý den

Som zamestnaný v jednej s.r.o. a nemienim s tým prestať, ale v poslednej dobe sa mi naskytla občasná práca na PC a všetci mi to doteraz platia ako prácu na dohodu.

Rozmýšlam nad tým že si založím živnosť, ale vôbec sa tomu nerozumiem.

1, na čo si môžem založiť živnosť, som vyučený mechanik-elektronik s maturitou a v tejto oblasti mám aj 11 ročnú prax.

2, moja občasná práca je tvorba web stránok a to neviem k čomu sa vstahuje a či na to ja môžem mať živnosť, iná práca ma ani nezaujíma chcem robiť len toto.

3, čo ma to bude stáť a aké budem mať povinnosti

4, odvody za mna odvádza zamestnanec, tak dúfam že ja nemusím platiť nič

5, občasnú prácu nemám zabespečenú natrvalo takže sa môže stať že nezarobím nič, čo potom.

6, môj odhad je že maximálne zarobím 50000Sk ročne, čo s toho budem museť odviesť?

Fakt sa tomu absolútne nerozumiem, tak ak sa mi niekto rozhodne odpovedať tak polopate a zrozumitelne, lebo už som prešiel celé fórum a popozeral som si aj zákony ale nič som nenašiel, resp. som to nepochopil.

Ďakujem za každú radu.
KEJKA
06.04.06,18:39
tak len postupne. nabeháš sa okolo toho.
Zájdi na Živnostenský a tam ti povedia čo a ako. Zober si so sebou doklady aj o vzdelaní, podáš to, pani býva celkom ochotná. Ak bude problém, ozvi sa.
Johanka
06.04.06,19:02
Vzhľadom na predpokladaný príjem to považujem skôr za komplikáciu života. Keby tam bolo aspoň o nulu viac ....
Muška
06.04.06,20:02
A nemohol by to zaradiť pod Autorský zákon??
Potom by to mal jednoduchšie .
Zita5
06.04.06,20:10
Ak to je čiastka len 50 000 , buď rád , že to máš na dohodu ......pokiaľ Ti to niekto umožňuje a skutočne si nekomplikuj život .....Ak by to narástlo do vyššej sumy tak vtedy uvažuj , ale pri uvádzanom zárobku by som si dohodu opatrovala .....;) :)
pmasarik
07.04.06,03:31
Dakujem za odpovede

Takže pri takom zárobku sa mi živnosť podla Vás neoplatí.
Nenapísali ste v čom je pre mna živnosť nevýhodná a to by ma dosť zaujímalo.