bezradna1
26.05.14,20:00
prosim o radu.... Manzel pracuje ako vodic MKD v malej firme.Kedze nastali viacere dôvody zo strany zamestnavatela napr.neopodstatnene strhavanie zo mzdy do fondu oprav,nevyplacanie a nepreplacanie dovolenky,meskanie vyplatnych terminov...ma zmluvu jedinu,bez dodatku do 31.12.2012 a to na minimalnu mzdu a ustnu dohodu o doplateni odmien 11% z faktur preprav,ktore nikdy nevidel,cize ani nevie v akej vyske su.dal vypoved dohodou §60 bez udania dôvodov,lenze zamestnavatel mu odpisal,ze jeho vypoved neakceptuje a nadalej ho povazuje za svojho zamestnanca s vyzvou,aby sa dostavil hned do zamestnania.Do dnesneho dna dostal akurat minimalnu mzdu 356eur a zbytok?vraj kriza nema peniaze...aj keby nastupil co ani nechce,kedze nesuhlasi s praktikami firmy,tak mu nie len nevyplati za posledny odpracovany mesiac (april) ale vyuzije ho este viac za minimalnu mzdu.Je mozne poslat novu vypoved na neakceptovanie tej §60 dohodou a zmenit to na §69 ods.1 b?ci uz nemozno menit?dakujem za odpoved.
jslancik
26.05.14,18:08
Ten datum mas fakt dobre?
bezradna1
26.05.14,18:18
ano taky ma na zmluve ako na dobu urcitu,ale pocula som vraj to ZP upravuje tak,ze aj bez dodatku PP stale trva na neurcito.
Tweety
26.05.14,18:21
Môže okamžite skončiť PP za zákonom stanovených podmienok.
§ 69
(1) Zamestnanec môže pracovný pomer okamžite skončiť, ak

a) podľa lekárskeho posudku nemôže ďalej vykonávať prácu bez vážneho ohrozenia svojho zdravia a zamestnávateľ ho nepreradil do 15 dní odo dňa predloženia tohto posudku na inú pre neho vhodnú prácu,
b) zamestnávateľ mu nevyplatil mzdu, náhradu mzdy, cestovné náhrady, náhradu za pracovnú pohotovosť, náhradu príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca alebo ich časť do 15 dní po uplynutí ich splatnosti,
c) je bezprostredne ohrozený jeho život alebo zdravie.
(3) Zamestnanec môže okamžite skončiť pracovný pomer iba v lehote jedného mesiaca odo dňa, keď sa o dôvode na okamžité skončenie pracovného pomeru dozvedel.