ShadowOfShadows
26.05.14,21:20
Zdravím,

študujem 2.ročník dennej formy bakalárskeho štúdia.
Začal som pracovať ako PFA niekedy v novembri roku 2012, kde som podpísal zmluvu o sprostredkovaní (zrejme), kde som odškrtol políčko: pracovať na vedľajší pracovný pomer.
Lenže z nejakých určitých dôvodov (pre túto debatu nepodstatných), som nesplnil určité povinnosti:
- nebol som sa do 30 dní registrovať na daňovom úrade
- nebol som sa do 8 dní registrovať vo svojej zdravotnej poisťovni

Keďže PFA je SZČO, zrejme mám nejaké povinnosti v rámci platenia daní, odvodov do sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne.

Moje otázky:
1.) Ja ako študent s takouto prácou, o čo všetko sa mám postarať, platiť, odvádzať atď ??
2.) Keďže som sa odvtedy až doteraz nezaregistroval na daňovom úrade, alebo na štatistickom úrade, alebo v zdravotnej poisťovni, či sociálnej poisťovni a chcem prácu vykonávať aj naďalej popri môjho štúdia, tak zrejme sa musím ísť registrovať, však ??
3.) Môžem byť za to trestne stíhaní, ak som sa za ten takmer 1,5 roka nebol registrovať nikde (tak ako píšem v otázke 2.)) a či je možné, že budem musieť zaplatiť nejaké pokuty a ak áno, tak koľko ??

Zabudol som dodať, že za ten takmer 1,5 roka som zarobil na tejto činnosti cca. 300 €.

Ak by bolo možné, tak by som poprosil napísať Vaše odpovede a rady viac obšírnejšie a jednoduchšie, aby som tomu ja, laik, mohol porozumieť.

Vopred ďakujem a ak sú nejaké nejasnosti a otázky, prosím hneď mi ich napíšte.
Katy a R
26.05.14,20:42
neviem, prečo si najskôr ľudia nepozrú svoje povinnosti, keď niečo začínajú:confused:.. to je len taký môj povzdych ;)
zase svet sa nezrútil - a ozaj nemusíš písať o trestnom stíhaní.
Choď si splniť svoje povinnosti čo najskôr - DU .. tam možno bude nejaká pokuta - za neskorú registráciu (viď Daňový poriadok).. ak si nemal iný príjem, DP nebolo treba dávať, takže to je bez problému.

No a na ZP by tiež až taký problém nemal byť, ani postih .. ako študent nemusíš platiť preddavky na poistné ..