Jacques
09.04.06,20:14
Bol by som povdačný všekým odborníkom za radu.Kúpil som si v r.2003 ako súkromá osoba auto na lízing.Doba splácania je 5 rokov.Od r.2004 som živnostníkom,aj ked živnost vykonávam len popri zamestnaní.Tento rok som sa v lízingovej spoločnosti dozvedel,že by som mohol požičat sám sebe -ako FO -živnostníkovi toto lízované auto a lízingové splátky odpočítavat od danového základu.Lenže moja účtovníčka ma začala presviedčat,že toto by bolo možné len za predpokladu,že lízing by trval 3 roky.A mne zostáva do konca lízingu len 2.5 roka.Je teda možné takéto započičanie si auta a následne odpisovat lízingové splátky,alebo to nie je možné.
KEJKA
09.04.06,19:55
bola by to forma prenájmu, so súhlasom LZ_spoločnosti. Tam podmienka 3 rokov neplatí. Len by si dohodol výšku nájmu.... lenže vo vzťahu občan_SZČO sam sebe sa mi to pravdupovediac nepáči.
Kolko km najazdíš?
Lebo pri intenzívnom využívaní auta sa ti oplatí uplatniť si na každý km cca 10 Sk (náhrada PHM + 6,20). A z dlhodobého hľadiska by to mohlo byť aj výhodnejšie... napr., ak ho po čase budeš chcieť predať.
Melnick
09.04.06,20:45
Bol by som povdačný všekým odborníkom za radu.Kúpil som si v r.2003 ako súkromá osoba auto na lízing.Doba splácania je 5 rokov.Od r.2004 som živnostníkom,aj ked živnost vykonávam len popri zamestnaní.Tento rok som sa v lízingovej spoločnosti dozvedel,že by som mohol požičat sám sebe -ako FO -živnostníkovi toto lízované auto a lízingové splátky odpočítavat od danového základu.Lenže moja účtovníčka ma začala presviedčat,že toto by bolo možné len za predpokladu,že lízing by trval 3 roky.A mne zostáva do konca lízingu len 2.5 roka.Je teda možné takéto započičanie si auta a následne odpisovat lízingové splátky,alebo to nie je možné.

Ja mám také poznatky,že prenájom ,prípadne vypožičanie vozidla nie je možné urobiť
sám so sebou a ani s manželkou v prípade ,že majú BSM.
Ak sa v tomto smere niečo zmenilo, budem rada a hneď
to využijem. Ale myslím ,že vytešovať sa nebudem.
renča1