Lenka Ivančíková
13.06.14,21:41
Dobry den, byvali sme v podnajme, ktory sme mali uzatvoreny s prenajimatelom na dobu neurcitu, s 3-mesacnou vypovednou lehotou. Po dvoch rokoch nam koncom aprila tohto roka zacalo do jednej z izieb po dazdi zatekat, zrejme z terasy na vrchnom poschodi. Aspon tak to po obhliadke vyhodnotil spravca domu. Stena izby je z jednej patiny od stropu dole vlhka, plesniva s opadajucou umietkou, vzduch je tam tazky, neda sa tam nielen spat, ale ani vyklonavat denne cinnosti. Vsetko som po dvoch dnoch (co som intenzivne vetrala a cakala, ze to vyschne) nahlasila majitelovi bytu. Ten to nijak neriesil, mala som sa obratit na spravcu. Izbu som vypratala, odniesla z nej vsetky veci lebo boli navlhnute a smrdeli a izbu prestala pouzivat. Ani po tyzdni sa to nezlepsilo, skor naopak. Vsetko som mala zdokumentovane fotografiami a tie som poslala e-mailom majitelovi bytu. Kedze sa problem zhorsoval a my sme mali o jednu izbu menej (ja som s manzelom spala namiesto v spalni v obyvacke, kde nas budili ostatni clenovia rodiny navstevou kuchyne, ktora je s obyvackou spojena), o chybajucom sukromi ani nehovorim, sme sa s rodinou dohodli, ze si musime najst ine byvanie lebo uz to zacalo byt neunosne. Vsetko som oznamila majitelovi a neskor som mu napisala Dohodu o ukonceni podnajomnej zmluvy k 31. 5. 2014 (pretoze som uz mala zaplateny podnajom na cely maj dopredu) s odvolanim sa na čl. VII, bod 3 Podnájomnej zmluvy, v ktorom sa pise o tom, ze podnajom zanika okamzite pisomnou vypovedou zo strany Podnajomcu, ak sa predmet podnajmu stane nesposobilym na dohodnute uzivanie, a to aj v pripade posobenia vyssej moci, zivelnej pohromy a podobne. Majitel mi na dohodu zaslanu doporucene i e-mailom neodpovedal. Neskor sme sa dohodli na odovzdani bytu k 2. 6. 2014. Aj po vyse mesiaci a pol bola stena v izbe stale vlhka, s plesnami a bol tam tazky vzduch. Vtedy mi oznamil, ze ziada kompenzaciu jedno mesacne najomne navyse, pretoze sme odisli skor nez po troch mesiacoch,