bambi11
11.04.06,18:02
Vysvetlí mi niekto z poráďákov čo je zisk pred a po zdanení? Sú tieto údaje v niektorom riadku súvahy , alebo výkazu ziskov a strát. Som začiatočník a rád by som si to nechal vysvetliť. Ďakujem všetkým , ktorí budú mať trpezlivosť.
Paula
11.04.06,16:13
Vysvetlí mi niekto z poráďákov čo je zisk pred a po zdanení? Sú tieto údaje v niektorom riadku súvahy , alebo výkazu ziskov a strát. Som začiatočník a rád by som si to nechal vysvetliť. Ďakujem všetkým , ktorí budú mať trpezlivosť.
Zisk pred zdanením je zisk účtovný, teda rozdiel medzi súčtom všetkým výnosových a všetkých nákladových účtov. Výnosy i náklady sa upravia o pripočítateľné, resp. odpočítateľné položky.
Napr.:
výnosy = 100.000,-
náklady = 60.000,-
daňovo neuznané náklady = 10.000,-
Potom počítaš 100.000,- - 50.000,- (60.000,- - 10.000,-) = zisk pred zdanením 50.000,-.
daň= 19% = 9.500
zisk po zdanení = 50.000,- - 9.500,- = 40.500,-
bambi11
11.04.06,16:16
Srdečná vďaka. A kde sú tieto čísla? V súvahe, alebo výkaze a ktorý riadok?
Paula
11.04.06,16:17
Srdečná vďaka. A kde sú tieto čísla? V súvahe, alebo výkaze a ktorý riadok?
Vo výkaze. 6-tkové sú výnosy, 5-kové sú náklady. Chcelo by to kúpiť si tlačivo a kuknúť na riadky :) Všetky sú iba o týchto "číslach"
bambi11
11.04.06,16:37
Ja mám práveže tlačivo pred sebou, ale som z toho "magor". Chcem sa to naučiť už teraz, lebo v januári ma to čaká. Takže sa snažím zbierať info a každá dobrá rada je cenná. Môže to byť teda ten riadok 64? A to je po zdanení? Díky za trpezlivosť
Paula
11.04.06,16:49
Ja mám práveže tlačivo pred sebou, ale som z toho "magor". Chcem sa to naučiť už teraz, lebo v januári ma to čaká. Takže sa snažím zbierať info a každá dobrá rada je cenná. Môže to byť teda ten riadok 64? A to je po zdanení? Díky za trpezlivosť
R.64 je po zdanení. Splatná daň sa zaúčtuje 591xx/341xx a "uberie" zo zisku. Riadok 64 vo výkaze sa musí rovnať r.085 v súvahe.
bambi11
11.04.06,16:53