Lucia Tomášiková
19.06.14,09:33
Dobrý deň,

od septembra idem pracovať do zahraničia - ako zamestnanec (zatiaľ) pre zahraničnú firmu. Bude to moja prvá práca, takže neviem čo všetko si ja resp. môj zamestnávať bude platiť. Zdravotné poistenie mám v zmluve zahrnuté, taktiež bude platiť zdravotné odvody za mňa.

Mňa by zaujímalo nakoľko je sociálne poistenie povinné!? (buď keď pracujem ako zamestnaneč alebo SZČO) Nemám totiž záujem aby som v budúcnosti poberala dôchodok od štátu, taktiež nechcem poberať ani dávky v prípade nezamestnanosti a podobne.

Ďakujem za odpoveď
(dúfam, že som to napísala tak, že sa to dá pochopiť ale do týchto podnikateľských/zamestnaneckých vecí sa vôbec nerozumiem.)

Lucia Tomášikova
Jana Motyčková
19.06.14,07:49
Pri práci v zahraničí, ak pracuješ len tam sa zvyčajne sociálne poistenie riadi systémom, ktorý platí v tej krajine do ktorej ideš pracovať. Naše povinné SP sa na to nevzťahuje (s výnimku ak pracuješ súčasne tu aj tam a tá krajina je z EÚ alebo máme s nimi medzištátnu zmluvu).
jslancik
19.06.14,07:51
veru, kto by už len v takom veku myslel na dôchodok...
taiko
19.06.14,07:51
1. budes mat v zahranici aj trvaly pobyt?
2. budes sa tam zdrziavat viac ako 183 dni v roku?
3. bude Ti zamestnavatel prispievat aj na penziu?
BXLmiami
19.06.14,08:29
:-))))) Predpokladám,že určite nebudeš mať ani rakovinu ani žiadnu vážnu chorobu a už vôbec nehavaruješ a nepôjdeš na materskú,PN či invalidné. :-)))) Máš to dobre naplánované :-)
Lucia Tomášiková
19.06.14,09:55
ďakujem, to som rada, že ak pracujem v zahraničí tak sociálne odvody budem odvádzať tam.
jslancik
19.06.14,09:57
čo k tomu dodať... ale píše, že zdravotné poistenie má v zmluve.
taiko
19.06.14,09:58
mozno len nechce odvadzat peniaze, z ktorych drvivu cast uz nikdy neuvidi ani v zdravotnictve, ani v socialnych sluzbach, ani v infrastrukture, ani v skolstve. A tak mozno ide tam, kde tie odvedene peniaze okolo seba uvidi ;)
Lucia Tomášiková
19.06.14,09:58