Kozmonaut
26.07.14,15:32
Zdravím, pracujem ako operátor výroby a od firmy som dostal pracovnú obuv, no dosť ma od nej bolia nohy a taktiež aj chrbtica. Problém je v tom, že za jej nenosenie môžem dostať písomné pokarhanie, čiže nejakých 25€ dole s výplaty. Je teda nejaký spôsob ako sa brániť ? Veď predsa nemôžem nosiť obuv, ktorá mi spôsobuje bolesti a úplný diskomfort pri práci.
buchač
26.07.14,13:39
Nikde nie je napísané ( teda pokiaľ viem ) , že musíš mať na nohách pracovnú obuv od firmy.

Ty len musíš mať vhodnú obuv, ktorá spĺňa pravidlá bezpečnosti pri práci.

Povedzme, že od firmy si dostal obuv v obstarávacej cene cca 30 €.
Kúp si ( samozrejme za vlastné ) obuv, ktorá síce bude v cene okolo 100 €, no bude vyhovovať tomu komfortu a aj tej bezpečnosti pri práci.
Môžeš dokonca argumentovať aj nejakým potvrdením od príslušného lekára o zdravotnom stave.

Problém zakúpenia vhodnej obuvi by som konzultoval s firmou vopred - vyžadoval súhlas na nejakom potvrdení pre každý prípad.
sosak
26.07.14,13:58
Možno by pomohlo, keby si si zaobstaral vhodné vložky do bezpečnostnej obuvi, s gélovou pätou.
http://www.habala.sk/obuv-pracovna/stielky-vlozky-do-topanok/anatomicka-stielka-vlozka-do-topanok/
Mikulas 999
14.12.15,16:57
Váš problém by som ešte prekonzultoval so zamestnávateľom či je do budúcna možnosť že si tú pracovnú obuv môžete zakúpiť a daná spoločnosť Vám ju preplatí.
Terezia13
14.12.15,18:49
Pracovala som vo firme, ktorá mala predpísanú obuv, za nenosenie sme už v tej dobe dostávali pokutu 500,-Sk, aj keď sme nepracovali vo výrobe. Dnes je to ešte prísnejšie a ak je to v smerniciach firmy, nič s tým nepohne. Skúsila by som zájsť za ortopédom na vyšetrenie a vysvetlila by som mu v čom je problém. Mohol by možno potvrdiť, že tá "predpisová" obuv je nevyhovujúca a zamestnávateľ by to možno zobral do úvahy. Za pokus to ale určite stojí.
frzanony
23.12.15,14:43