MartinSvist
19.08.14,19:35
Zdravim, Viem že sa totu už zoparkrat preberalo, no asi nie z pohladu programatora. Rad by som vedel (slovne) ako funguje registracna pokladna (akym sposobom pracuje). Pre lepsiu predstavu z akeho pohladu by som potreboval odpoved si predstavte, ze mate obchod / restauraciu a registracna pokladnica ako zariadenie neexistuje a vsetky ukony co robi musite urobit rucne vy. Od momentu ked k vam pride zakaznik s objednavkou az po uzavierku. Nie som uctovnik, takze neviem ani ako by mala fungovat uzavierka, takze by som ocenil vysvetlenia hodne laika :). Pripadne odkazy na vhodne zdroje, ktore clovek pochopi aj bez absolvovania ekonomickej fakulty (Ani programatori co taketo programi robia nie su uctovnici).

Dalsia otazka: Pokial ma obchod / restauracia registracnu pokladnicu vo forme PC, tak cela zostava, ktora je zo zakona potrebna je PC s programom + fiskalna tlaciaren? Ak ano, kam sa uklada hotovost z predaja? Pri klasickych pokladniach existuje na to vycleneny priestor. Toto nepodlieha nejakemu zakonu?

Posledna otazka: Musi byt takyto softver certifikovany? Ak ano ako sa taky certifikat ziskava? Tento certifikat sa vztahuje iba na modul pokladne? Pokial by softver tvoril aj modul skladoveho hospodarstva a objednavok?

Chcel by som sa ako programator zdokonalit a takuto pokladnu + sklad a objednavky (cize informacny system) naprogramovat (takato prax mi moze pomoct ako referencia do CV). Dakujem
misoft
19.08.14,17:49
V krátkosti: PC = klasický, má nainštalovaný softvér, samozrejme certifikovaný.
K nemu sa pripojá periférie: peňažná priehradka (softvér bude mať i podprogram na jej ovládanie)
http://eshop.elcom.eu/images/catalog-fullsize/13/2/cd-400-zasuvka-s-vnutrom-cierna.jpg
tlačiareň (tiež aj fiškálna tlačiareň)
http://www.registracne-pokladnice.com/sub/registracne-pokladnice.com/images/shop-active-images/tm-u220-2.jpg
Zároveň sa k PC pripojí i fiškálny modul (prípadne sa namontuje do skrine PC)