cloockie25
27.08.14,16:05
Zdravim, potrebovala by som radu od mzdarok pracujucich v skolstve.
Som samostatny ucitel na sukromnej strednej skole (zakladny uvazok mame 23 hodin, nie 22), momentalne budem ucit piaty skolsky rok, cize by som mala by zaradena do plat.triedy 10. Moj uvazok predstavuje 18 vyucovacich hodin tyzdenne.
Na skole tiez pracujem ako skolsky psycholog s uvazkom 6 vyuc.hodin tyzdenne (neabsolvovala som formalne adaptacne vzdelavanie, ale ttoto uz bude treti skolsky rok na tejto pozicii, tak neviem, ci by som bola zaradena do 9.alebo 10.plat.triedy odbornych zamestnancov).
Okrem toho mam na skole funkciu vychovneho poradcu a tiez som triedny ucitel v jednej triede.
Deti nemam, do 2.piliera nie som zapojena.
Vedel by mi niekto orientacne napisat, aka mzda mi podla zakona prinalezi (a jej jednotlive zlozky)?
Pracujem na sukromnej skole, cize je mi jasne, ze riaditel sa nemusi riadit tabulkami, ale mesacne mi chodi 460 eur cistej mzdy, co sa mi zda dost malo.
Dakujem, prajem pekny den.
avalik
27.08.14,17:59
553/2003 http://www.zakonypreludi.sk/zz/2003-553

§ 1

(4) Tento zákon sa nevzťahuje na pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov základnej umeleckej školy, materskej školy, jazykovej školy a školského zariadenia v zriaďovateľskej pôsobnosti štátom uznanej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti a inej právnickej osoby alebo fyzickej osoby, ak základná umelecká škola, materská škola, jazyková škola a školské zariadenie pri odmeňovaní postupuje podľa kolektívnej zmluvy alebo vnútorného predpisu, v ktorých sú podmienky odmeňovania upravené podľa Zákonníka práce.

(5) Tento zákon sa nevzťahuje na pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov školy, v ktorej sa vzdelávanie považuje za sústavnú prípravu na povolanie4a) v zriaďovateľskej pôsobnosti inej právnickej osoby alebo fyzickej osoby, ak škola, v ktorej sa vzdelávanie považuje za sústavnú prípravu na povolanie,4a) pri odmeňovaní postupuje podľa kolektívnej zmluvy alebo vnútorného predpisu, v ktorých sú podmienky odmeňovania upravené podľa Zákonníka práce.

(6) Kolektívna zmluva alebo vnútorný predpis, v ktorých sú podmienky odmeňovania podľa odsekov 4 a 5 upravené, obsahuje aj kritériá na odmeňovanie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov. Plat pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca určený podľa kolektívnej zmluvy alebo vnútorného predpisu nesmie byť nižší ako platová tarifa podľa tohto zákona zodpovedajúca kariérovému stupňu, v ktorom je pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec zaradený.

pozri aj http://www.porada.sk/t246255-zaradenie-do-platovej-triedy.html#post2568292
cloockie25
28.08.14,13:05
dakujem. ak som to teda spravne pochopila, riaditel mi nemoze dat nizsi plat ako by som dostala v statnej skole? tyka sa to len zakladnej platovej tarify alebo aj priplatku za dlzku praxe?
ake paky mozem pouzit, ak mi riaditel oznami, ze jednoducho na zvysenie nema peniaze? musim nizsi plat akceptovat i ked je to v rozpore s danym zakonom?