Štefan Balko
03.09.14,20:21
Prišilo mi predvolanie od notárky, kvôli dedičskému konaniu. Pri príchode na prevolanie máme priniesť odmenu 130€. Keďže aj brat musí ísť tak aj on musí platiť. A keďže som ešte študent a peňazí nemáme veľa, chcem sa opýtať, či sa dá odmena pre notára splácať? Ešte jedna otázka, brat, ktorý je tiež dedičom chce svoj podiel na dať na mňa. Čo všetko musí spraviť, na to aby sa vzdal nároku na podiel? A keď sa vzdá, podiel prechádza k môjmu?
Ice dive
03.09.14,19:32
no či sa dá splácať odmena notára je skôr otázka na neho či sa s ním takto vieš dohodnúť... ale skôr si myslím, že to možné nie je....takže platiť budeš musieť... čo sa týka brata, ak nechce svoj podiel stačí aby na dedičskom konaní ste uzavreli dohodu o tom kto čo dostane a je to.... ak by sa vzdával dedičstva tak jeho podiel by sa delil medzi všetkých zostávajúcich dedičov nepripadol by len tebe...
panamaus
03.09.14,19:38
a platí sa podľa
- notárskeho cenníka
- dedičského podielu
Ice dive
03.09.14,19:44
platí sa podľa vyhlášky, ktorú nájdeš tu http://www.notar.sk resp. si to daj do googlu.... odmena sa počíta podľa výšky zdedeného majetku...
panamaus
04.09.14,06:22
teraz ? (ako 1567. si objavil Emeriku????????? :D )
že je to niekde taxatívne ?
a začína to 2%
% idú degresívne

to viem = nemusím pozerať, lebo aj tak to každý notár MUSÍ počítať polla toho

PS
a ešte si k tomu opičák (lebo však je na to odkázaný :D ) pripočíta administráciu / kopírovanie (mne to kedysi zrátala asi na 8,50 evri)
Ferdosondo
04.09.14,07:57
"Dá sa odmena pre notára splácať časom?"
Časom určite nie, bude chcieť peniaze...
misoft
04.09.14,14:13
Súhlas. A trefné... Aspoň takto pochválim - lebo to na Užitočné nie je.... ;)
willma
04.09.14,14:23
z druhej strany, keď sa tak nad tým zamyslíte, v prípade toho študenta to môže byť ozaj problém. Ešte nič poriadne nemá a už bude dlžný
misoft
04.09.14,14:28
Jáááj holka - malý človiečik len na svet vylezie a už dlží.....
právnik-probono
04.09.14,15:19