Zuzanaval
08.10.14,08:16
Dobrý deň,
môj zamestnávateľ mi od mája do augusta neposlal stravné lístky a ani inak nezabezpečil stravovanie za tento čas. V septembri mi poslal stravné lístky za august a na otázku, kedy dostanem aj zvyšné lístky za mesiace máj, jún a júl mi bola daná odpoveď, že stravné lístky sa spätne nevyplácajú. Je to naozaj tak?
Pracujem ako zamestnanec na osem a pol hodinový pracovný úväzok (pol hodina na obed). Ďakujem za pomoc a reakcie a postrehy :-)
ivka70
08.10.14,06:26
Nie je to tak, zamestnavatel si nesplnil povinnost, danu zo zakona o zabezpeceni stravovania.
Len SZCO si nemoze spatne vyplati listky, ale podlznosti voci zamestnancom si plnit musi.
evuš
08.10.14,06:27
Zákonník práce stravovanie zamestnancov zaraďuje medzi základné pracovné podmienky a podmienky zamestnávania a ukladá povinnosť každému zamestnávateľovi, ktorý zamestnáva aspoň jedného zamestnanca, ktorý v rámci pracovnej zmeny vykonáva prácu dlhšie ako 4 hodiny, zabezpečovať stravovanie.

Nárok zamestnanca na poskytnutie stravy vzniká, ak:

pracuje na základe pracovnej zmluvy,
v rámci jednej zmeny vykonáva svoju prácu dlhšia ako 4 hodin,
bez ohľadu na to, či pracuje na riadny, alebo kratší pracovný úväzok,
bez ohľadu na to, či pracuje na jednu alebo viac zmien..

Ak pracovná zmena trvá viac ako 11 hodín, zamestnávateľ môže zabezpečiť poskytnutie ďalšieho teplého hlavného jedla. V uvedenom prípade nejde o povinnosť, ale iba o zákonom predpokladanú možnosť zo strany zamestnávateľa.

Zamestnávateľ je povinný stravovanie zamestnancov zabezpečovať jednou z týchto možností:

vo vlastnom stravovacom zariadení,
v stravovacom zariadení iného zamestnávateľa v blízkosti pracoviska,
prostredníctvom právnickej alebo fyzickej osoby oprávnenej sprostredkovať stravovacie služby, inými slovami prostredníctvom predaja stravovacích poukážok tzv. gastrolístkov.