Andrejka8885
12.10.14,14:09
Dobrý deň, chcela by som vás poprosiť o radu. Pracujem ako asistentka učiteľa na zš ktorú navštevuje dievčatko s EM. Dievčatko by malo chodiť k psychologičke áno to viem, no žiaľ je zo soc. slabšej rodiny a nemožu si dovoliť cestovat za lekárom. Do školy chodí špeciálna pedagogička no len raz mesačne a to je pre ňu málo podľa mojho názoru a navyše mne sa s ňou taktiež veľmi ťažko pracuje. Som začínajúci pedagóg a preto by som chcela poprosiť o radu ako pristupovať k takémuto dieťaťu, zároveň by som jej chcela pomocť kedže inú pomoc nemá ako dostať no nemám na to patričné vzdelanie preto mám strach aby som jej náhodou mojou snahou neublížila. Za každú radu budem veľmi vďačná :)
ivka70
12.10.14,12:57
Možno pomôže, na konci su rady rodičom ako k takým deťom pristupovať ( a aj pre tých, co ako ja netušia, co je elektivny mutizmus)
http://detskechoroby.rodinka.sk/detske-choroby/psychika/neurozy/elektivny-mutizmus/
alaya1
12.10.14,12:59
Dieta m pradepodobne diagnostikovanu tuto poruchu reci.
Tesi ma, ze ako asistent ucitela mate snahu dietatu pomahat. Poradim len- niekedy menej je prave v tomto pripade viac.
Neviem, z akeho socialne slabsieho prostredia dieta pochadza, akeho intelektu su rodicia, ake defekty sa vyskytuju v rodine, ake traumaticke zazitky ma dieta za sebou, ci dokonca cela rodina a pod. Preto aj ja odporucam navstevu detskeho psychologa- myslim, ze skolsky SP v tomto napomocny nebude, jedine vypracuje dietatu IVP.
Odporucam nacitat si napr. tento link- je tam presny a podrobny popis poruchy a aj moznost napravy, ktoru ja odporucam.

http://www.cpppap.sk/data/Mutizmus.pdf
mimaBe
12.10.14,14:56
S takýmto dieťaťom pracujem každý deň, asistenta nemáme, takže moje skúsenosti:
- na začiatku vzájomné spoznávanie, oťukávanie sa, priblíženie sa zmýšľaniu takéhoto dieťaťa
- klásť otázky tak, aby dieťa mohlo odpovedať jednoslovne - áno/nie
- po zblížení možno očakávať aj jednoduché vety