Ivan Hrozný
21.10.14,14:39
Dobrý deň. Dnes som si bol skontrolovať účet a prišiel som na to,že namiesto sirotského a výživného tam mám -3900€. Mám 23 rokov som sirota a študujem v Čechách nikdy som nič na splátky nebral nemal som žiadne dlžoby žijem skromne a vždy mi peniaze vychádzajú presne.
Toto ma proste dalo do kolien. Neostalo mi tam nič. Nemám ako zaplatiť nájom,kúpiť si jedlo dostať sa na Slovensko aby som to vyriešil. Telefonicky som kontaktoval banku ale nevedeli mi nič poskytnúť ani prečo ani kto to ju uvalil na môj účet.
Teda Vás prosím aké sú moje práva. Nemám žiaden príjem a čo dostanem zľahka prevyšuje,životné minimum. Čo mám robiť? to naozaj mi neostane teraz nič? z čoho mám žiť? som úplne v koncoch
ďakujem

Edit: tak po hľadaní som našiel zaujímavú vec. a to,že podľa zákona je každý po dosiahnutí 16roka života povinný každoročne predkladať potvrdenie o návšteve školy. Nikdy som sa s týmto nestretol,nepočul a ani moji známy ktorých som oslovil to nikdy nerobili takže predpokladám,že asi keď má niekto rodičov tak je to skrz ich prácu automatické. Skúsim kontaktovať zdravotnú poisťovňu či je to podnet od nich
Dav
21.10.14,13:09
Banka je povinná nechať cca 100,- Eur na účte. Treba ísť do banky, vyhlásiť, že ide o jediný účet a sú povinní uvoľniť túto sumu. Ďalšie kolo je domáhanie sa vysvetlenia, právneho titulu zablokovania, konkrétneho exekútora. Toto by mala banka poskytnúť pri osobnom jednaní majiteľovi účtu, teda tebe. Ozvať sa príslušnému exekútorovi a žiadať ihneď nápravu.
Chobot
21.10.14,13:11
Banka musí vedieť, ktorý exekútor zablokoval účet.

Ak študuješ v čechách, máš asi trvalé bydlisko niekde na Slovensku. Korešpondencia ti asi bola zaslaná tam. Kto ti preberá poštu na adrese trvalého pobytu?

Neviem, z čoho máš exekúciu, ale len tak si tipnem - odhlásil si sa zo zdravotného poistenia, keď si išiel študovať do ČR?
taiko
21.10.14,13:14
hmmm, to by hadam nebolo za 3900EUR
Chobot
21.10.14,13:21