ninadrgee
02.11.14,19:52
Dobrý deň,

rada by som sa spýtala, či by sa mi mohol naskytnúť problém s e-card v Rakúsku. Chcela by som sa iba pripoistiť, pretože v Rakúsku trávim veľa času, trvalý pobyt mám na SR a taktiež v Rakúsku nepracujem, som študentka denného štúdia.

Alebo treba vybaviť e-card len keď si nájdem prácu? Tento rok som mala aj otvorenú živnosť na SR, ktorá je už zrušená.

Ďakujem!
arizona
02.11.14,19:53
Na e-card /karticku zdravotneho poistenia/ mas narok vtedy,ak si platis odvody v AT a mas tam aspon prechodny pobyt.

Nakolko mas asi trvaly pobyt na SK,ako za studentku za teba plati ZP stat, pripoistit sa mozes v nejakej slovenskej komercnej poistovni na cesty do zahranicia.
denis_m6
03.11.14,09:36
otazka je skorej aky pomer casu travi na SK/AT, oni si na toto dost potrpia a dost to kontroluju, hlavne pri hraniciach.
arizona
03.11.14,10:07
Denisko, teba kedy naposledy kontrolovali colnici na hraniciach do AT??? Jazdim do AT dlhe roky,ale colnika som videla naposledy po revolucii v 89-om :-D .
denis_m6
03.11.14,10:12
no ved to je to, ze jazdis, ja zijem, a je to obrovsky rozdiel, aj v AT sa napriklad najde par udavacov, a potom musis vysvetlovat policii, ze auto si si kupila pred mesiacom, cize mas cas na prehlasenie, ale na druhej strane vysvetlovat v Rakusku ze sice tam kazdy den pracujes, aj byvas, ale trvaly pobyt mas na Slovensku, a preto neumusis to a hento, tak to ti vobec neuveria... Specialne pri hraniciach, kde su dost nervozni z toho, ze sa tam cape tolko slovakov.
arizona
03.11.14,10:23
O akom aute pises? Ved zadavatelka sa pytala na Ecard.
denis_m6
03.11.14,10:42