sov
13.11.14,20:25
pracujem ako obchodny zastupca - v zmluve mám uvedené ako náplň prace - najmä vyhľadávanie nových a starostlivosť o už existujúcich zákazníkov, administratívne práce.
Po nástupe do práce som žiadneho existujúceho zákazníka nedostal, teda všetko len o vyhľadaní si nových. V 7 mesiaci tohoto roku mi bolo ustne povedane, že mám málo telefónov, nedostala som nic pisomne a naprava nastala. No bohužiaľ aj keď som si toho nebola vedoma v oktobri som mala len cca 200 telefónov , ale obrat sme mali za cele obdobie firmy najvyšší a z dôvodu, že som málo volala tak sa zamestnavatel rozhodol , ze chce so mnou ukončiť prac. pomer. Môžem požiadať o radu - čo v takomto prípade môžem ako zamestnanec?
ivka70
13.11.14,20:21
Nemôžeš v podstate robiť nič. Pracuješ asi menej ako rok, takze aj prípadná vypoved kvôli zrušeniu pracovného miesta by bola s jednomesacnou výpovednou dobou a bez odstupného.

Z mojej skúsenosti: je to štandardný osud obchodníkov. Je veľmi malé percento tých, ktorí sa v jednej firme udržia dlhšie ako rok.
Zvyčajne sa "dohodnú" so zamestnávateľom na ukončení PP dohodou.
mona091
13.11.14,20:42
- co bude mat obchodnik z toho, ze podpise ukoncenie PP dohodou? (prax je, ze dohody su v tychto poziciach bez odstupneho)
- co bude mat obchodnik z toho, ak dostane vypoved podla ZP zakonom presne uvedene dovody na vypoved? (ziska aspon dalsie dve vyplaty (podla dlzky vypovednej lehoty) a cas
ivka70
13.11.14,20:52
Nebude mat z toho nič, len odíde bez zbytočných komplikácií. Pri týchto pozíciách sa dôvod da nájsť, napr. Ta nízka snaživosti ako piše sov... A s tým sa v tejto brandži zle hľadá ďalšie miesto. Slovensko je primalé na to, aby so obchodník mohol dovoliť zlu povesť.
Byt obchodníkom, to chce silný žalúdok.
sov
13.11.14,21:04