lecci
27.04.06,12:57
Ahojte,

nemáte niekto náhodou vedenú nejakú databázu v Accessi? Prípadne nejaké rady, tipy, triky... :)
Mám spraviť semestrálnu prácu z Accessu, ale mám v tom dosť chaos :(
Topas
27.04.06,11:25
Som v Accesse samouk. Mám v ňom vedenú evidenciu zákaziek.
Používam iba zložky: tabuľka, dotaz a zostava.
Tabuľku mám prepojenú s excelom. Dotaz mi slúži na filtrovanie údajov podľa zvoleného kľúča. Môžem si taktiež v dotaze robiť výpočty. Zostava mi slúži na vytlačenie potrebných údajov. Upravím si ju podľa potreby.
Neviem, či ti to pomôže. Skús sa pýtať konkrétne.
lecci
27.04.06,11:40
Nie sú mi jasné relácie. Vytvorila som si tabuľky Objednávky, Zákazníci, Tovar, Faktúry a chcela by som ich nejako pospájať pomocou relácií, aby som potom mohla vytvoriť rôzne dotazy napr. aby sa mi vo faktúre zobrazilo číslo objednávky, číslo zákazníka a pod.
Hankagirl
27.04.06,14:50
Pocuj najrozumnejsie sa relacie robia logicky, radsej ich nerob manualne, bo sa daju aj nasilu pospajat ale tam sa daju narobit chyby. Tak radsej:
Napr. ked v tabulke objednavka mas meno zakaznika daj si v navrhovom zobrazeni tabulky k danemu polu meno zakaznika - vlastnost tabulky "sprievodca vyhladavanim" a v tabulkach co sa zacnu zobrazovat si navol napojenie na existujucu tabulku a to tu zakaznici. To iste u tovaru v objednavke alebo zakaznikov a tovaru vo fakture. Ak budes musiet dat aj konkretne relacie od 1 po n abo opacne a tak tak az jak to takto pospajas logicky cez toho sprievodcu, tak klikni hore na taku ikonku tri pospajane tabulky a tym padom sa ti zobrazia vsetky tabulky co v databaze mas a mozes klikat na jednotlive spojenia a nastavit aj ti vztahy. :o) Dufam ze som to vysvetlila dost zrozumitelne.
Hankagirl
27.04.06,14:57
Pre istotu posielam osekane vysvetlenia vo worde z mojej hodiny, aj s obrazkami, mozno to pomoze viac
smajlinka
27.04.06,15:06
ahoj, ked som chodila na strednu, mali sme access ako samostatny predmet,a myslim, ze ho ovladam celkom dobre:).