freesia
18.11.14,18:37
Dobrý deň, neviete náhodou poradiť, či je možné nechať si poslať zdravotné záznamy/kartotéku ? Dávnejšie (pred 10 rokmi) som dochádzala k doktorke 120 km, teraz som začala chodiť k doktorke u nás v meste, ale potrebuje samozrejme vidieť moje záznamy, aby vedela postupovať v liečbe. Problém je v tom, že nechcem toľko cestovať a tiež nemám čas k nej zájsť, keď študujem na druhej strane republiky. ďakujem za každú radu :)
buchač
18.11.14,17:43
Správny postup je ten, že oznámiš novej doktorke situáciu.
Táto, ak Ťa vzala do svojej evidencie, mala by si vyžiadať celú dokumentáciu od bývalého obvoďáka.

Ide aj o to, že nie každý lekár je ochotný vydať dokumentáciu pacientovi a nevraviac už aj o tom, že :


Zdravotná dokumentácia je neoddeliteľnou súčasťou poskytovania zdravotnej starostlivosti:
-je súborom údajov o zdravotnom stave pacienta, o poskytnutej zdravotnej starostlivosti,
-obsahuje výsledky vyšetrení, údaje o liekoch a iné dôležité informácie súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti,
-nie je majetkom lekára, zdravotníckeho zariadenia ani pacienta.


Viac aj tu
https://www.google.sk/search?client=opera&rls=cs&q=vydanie+zdravotnej+dokument%C3%A1cie+pacientovi&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest&gws_rd=ssl
freesia
18.11.14,18:02
Ďakujem. Možnosť, že by mi lekárka nebola ochotná dokumentáciu poskytnúť, ma nenapadla. Nová doktorka/očná ma už aj vyšetrila, len chce vidieť tie záznamy. Asi mi neostáva nič iné ako tam zavolať.
avalik
18.11.14,18:25
576/2004 Z. z.Zákon o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti

§ 23
Odovzdanie zdravotnej dokumentácie a jej prevzatie do úschovy