michal kmet
01.01.15,13:07
Dobry den prajem.Pracujem ako taxikar.Ale ked vidim ako sa narobime a dostaneme almužnu na vyplatu tak mi je do plaču.Bohuzial vedenie nema zaujem to riešit.Chcel by som teda jazdit sam na seba a časom to rozbehnut.Samozrejme ak to pojde ako ma.Kedže nemam dostatok financii na auto,chcel by som si ho zobrat do prenajmu(nasiel som x inzeratou kde prenajmu auto na taxi sluzbu ale nemam to ešte overene)takže moja otazka znie ci je mozne si prenajate auto s inymy SPZ ako je moj trvaly pobyt zapisat do konecsie.
avalik
01.01.15,12:50
56/2012 Z. z.Zákon o cestnej doprave

§ 27

(3) Udeliť koncesiu možno žiadateľovi, ktorý

a) má najmenej jedno vlastné alebo prenajaté vozidlo, ktoré spĺňa požiadavky na vozidlo taxislužby podľa § 30,

b) má vlastné, prenajaté alebo inak zabezpečené stanovište taxislužby a miesto na garážovanie alebo odstavenie vozidla taxislužby mimo času poskytovania dopravných služieb,

c) je bezúhonný podľa § 6 ods. 3 a 4,

d) má osvedčenie o odbornej spôsobilosti a

e) preukáže finančnú spoľahlivosť podľa § 6 ods. 5.
právnik-probono
01.03.15,00:27
Dobrý deň, podľa zákona o cestnej doprave v platnom znení (zák.č. 56/2012 Z.z.) je možné do koncesie na výkon taxislužby zaevidovať aj prenajaté vozidlo. V praxi to dopravnému správnemu orgánu dokladujete fotokópiou zmluvy o nájme dopravného prostriedku ako prílohu k žiadosti o koncesnú listinu. Pre upresnenie je potrebné poznamenať, že vozidlo musí splňovať podmienky na jeho zaevidovanie do koncesie a to:
- v čase podania žiadosti vozidlo nie je staršie ako osem rokov;
- má najmenej troje vstupných dverí do priestoru pre vodiča a cestujúcich a
- je podľa osvedčenia o evidencii schválené na prepravu najmenej štyroch osôb a najviac deviatich osôb vrátane vodiča.