Mazda3
05.01.15,20:14
Chcela by som sa touto cestou informovať, či sa niekto z vás stretol s niečim podobným, dosť by mi to pomohlo pri ďalšom riešení danej situácie:

31.10.2014 som podpísala kúpnu zmluvu na kúpu ojazdeného vozidla:
Mazda3 1.6 Comfort, r. 2005, najazdené km: 187 647
Auto doposiaľ slúžilo relatívne dobre, druhá vec je, že mnou doposiaľ až tak veľmi nebolo využívané.
V 12/2014 som na ňom začala viacej jazdiť a zrazu sa objavila závada s DPF filtrom.
Nevedela som ísť na vyšších otáčkach takže mi to robilo problémy už pri otáčkach 2000 - 3000
Išla som do neautorizovaného servisu a tam som zostala prekvapená.

Mechanik bol zhrozený, DPF filter bol odstránený asi pôvodným majiteľom a tým pádom mi vznikla škoda momentálne okolo 600 EUR.

Ospravedlňujem sa za spôsob môjho písania ale ako sa dá vidieť som v tejto oblasti laik a preto by som sa rada informovala či si myslíte, že je nejaká možnosť uplatniť si záruku a reklamovať danú škodu prípadne úplne odstúpiť od kúpnej zmluvy.

Podľa mňa by som sa mohla odvolať na tento paragraf?
§ 622
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

prípadne

§ 624
Ak bola vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

Záruka by mala asi vychádzať z tohto:
§ 620
(2) Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. Teda min. 12. mesiacov.

Ďakujem za vaše odpovede.
lujza.j
05.01.15,20:20
Slavco31
07.01.15,17:02