Žabinka
07.01.15,18:51
Onedlho si idem vybavovať nový občiansky preukaz, a rozmýšľam o využití služby elektronický podpis.. V súčasnosti na komunikáciu s daňovou správou využívam klasický ZEP, ktorého platnosť mi bude čoskoro končiť.. A preto rozmýšľam, či už sa neorientovať rovno na eID so ZEP-om..Len neviem, či to bude fungovať aj pri komunikácii s daňovou správou, a či bude potrebné podpísať s DÚ dáku novú dohodu, alebo aký je potom postup.. Ďakujem za postrehy..
KEJKA
07.01.15,18:28
nie netreba. Vybavila som si eID a s FS som nič nové nepodpisovala. Budeš mať iný certifikát - len elektronicky odklikneš a sa ti aktualizuje alebo "prepojí" nový certifikát na FS. Neviem to odborne vysvetliť, ale zvládla som to ako laik.
JWC s.r.o.
08.01.15,12:20
Bude to fungovať aj s FS. Prvé, čo treba urobiť pred použitím kvalifikovaného certifikátu, ktorý je na eID je, že sa na finančnej správe prihlásiš pomocou zaručeného elektronického podpisu. Nie cez ID a heslo. Pri tomto úkone sa zaregistruje nový KC v ich systéme.
Žabinka
08.01.15,12:34
Aha, čiže kliknem na to druhé pod Typ autentifikácie, a pod tým je Identifikátor a heslo, alebo Zaručený elektronický podpis- tak na to.. Teraz som skúsila kliknúť, a vypísalo mi: Ľutujeme, neexistuje komponent podpisovania pre zaručený elektronický podpis ako jedna z podmienok využívania autorizovaných elektronických služieb. Predpokladám, že dákou čítačkou sa spojí eID s PC, a potom by to malo fungovať? A čo s tými všetkými vecami, čo ponúkajú na inštalovanie? To treba všetko najprv nainštalovať?
JWC s.r.o.
08.01.15,12:41
Treba to všetko nainštalovať. Čo u vás znamená klasický ZEP? máte už nejakú inú čipovú kartu s čítačkou?
Žabinka
08.01.15,13:13
Používam pre komunikáciu s daňovou správou ZEP - teraz odpisujem z dokladu: kvalifikovaný certifikát (KC) vydaný certifikačnou autoritou CA Disig.. Na USB kľúči...
amoo
10.02.15,10:36