author01
09.01.15,16:12
Je normlane, ze si dodavatel sluzby uvadza na fakture polozku "strata cas"- ide o cas, ktory stravil na ceste k nam do firmy.
Fakturuje si:
- novy kus
- oprava 3,5 hodiny
- dopravne
- strata casu
Mne pride strata casu ako absolutna blbost.
JankaO
09.01.15,16:15
Nie je to absolútna blbosť a ani blbosť.
space bag
18.02.16,14:00
strata času možno znie ako blbosť ak si nevážite čas toho druhého ale v skutočnosti to nezmysel nie je ....pracoval som ako servisný technik a je to úplne normálne

1. čo bránilo odberateľovi odniesť zariadenie na servis k dodávateľovi? určite by si túto položku neúčtoval, dokonca ani dopravné...avšak možno by náklady odberateľa boli ešte vyššie...
2. iný aspekt položky za tento čas mohol dodávateľ zarobiť na inej oprave v mieste svojho sídla alebo v mieste poskytovania servisných služieb.
3. veľmi často sa s podobnou položkou môžete stretnúť aj u služieb právnikov, alebo notárov ak musia vykonať nejaký úkon mimo svoju kanceláriu
xatan
07.11.17,13:28
Ono to znie divne pre toho druhého ak to nazve stratou času :-) ale účtovania času stráveného na ceste je absolútne v poriadku a pokiaľ si pamätám, tak je to min. 8,29€ na hod.
Ak sa to odberateľovi nepozdáva, tak nech si tovar dovezie na stavbu sám a aj si ho nainštaluje, a bude to mať bez straty času na ceste.
zuzka34
07.11.17,13:38
Viete mi prosím, napísať nejaký predpis,zákon kde sa o tomto píše? Tiež som sa s tým stretla a musela som položku strata času z Fa dať preč, odberateľ služby ju nechcel akceptovať . ďakujem.
felix1
07.11.17,18:42
A prečo neuvaza dodavatel na fakture polozku cas technika na ceste a prepravne naklady technika ?
Strata casu to naozaj je, oproti casu v ktorom by vyprodukoval podstatne inu hodnotu za rovnaky cas svojou odbornou pracou. Takto pouzity pojem je asi prezitok zo socializmu ked nam preplacali 2.-CSK/hod za stratu casu po pracovnej dobe na sluzobnej ceste.
xatan
07.11.17,19:32