julia28
18.01.15,17:41
Prosím vás, mám jedného domotaného klienta , ktorému vychádza za rok 2014 strata. On ju však nechce, chce zisk a furt sa ma pýta ako je to možné, veď na DPH-čke platil len daňové povinnosti a nijako mu nejdem vysveliť, že DPH a výsledok hospodárenia sú dve rozlišné veci. Prosím vás o utvrdenie, lebo naozaj neviem čo furt s tou dph sleduje.
veronikasad
18.01.15,16:45
Vysvetli mu, že nie všetky náklady vstupujú do DP DPH, napr. mzdy, odvody, odpisy a množstvo iných ...
pavol54
18.01.15,16:46
tak mu vysvetli že má aj nedpháčkové náklady : napr mzdy, a pod a v čom účtuje? ju, pu?
julia28
18.01.15,16:52
Tak tomuto nejako nerozumiem..mohli by ste mi to prosím nejako vysvetliť??Som len začiatočník a nerozumiem ako súvisí DPH s VH? On náklady ktoré nevstupujú do DPH ani nemá, všetky bločky a faktúry mu tam vstupujú.
veronikasad
18.01.15,16:53
Nemá ani odpisy ? (majetok nad 1700€, napr. motorové vozidlo,)
pavol54
18.01.15,16:57
V čom účtuje v JU či PU?
julia28
18.01.15,17:02
PU
karakul
18.01.15,17:03
... asi účtuje v PU:
http://www.porada.sk/t257546-uhrada-dph-zo-sukr-uctu-konatela.html
lebo nebol protest proti predkontácii...

a v prípade, ak všetky náklady sa účtujú do DPH na vstupe (t.j. naozaj nemá náklad bez DPH), a napriek tomu platí DPH, tak potom VH naozaj nie je správny...
Domotaní sú potom z toho asi viacerí.

P.S. ... info z komentára: "Až po dokončení diela sa vystaví faktúra, ktorá už do DPH nepôjde"

... keď chceš relevantnú odpoveď treba uviesť hneď všetky podstatné informácie.
Ale na základe citovaného sa natíska otázka, čo účtovanie o Nedokončenej výrobe či o Zákazkovej výrobe....
veronikasad
18.01.15,17:05
neverím, že nemá aspoň odpisy na auto
julia28
18.01.15,17:08