Adwade
29.01.15,14:37
Ahojte. Do ktorého roka mám správne zaevidovať došlú faktúru za službu, poskytnutú v mesiaci december 2014, keď faktúra bola vystavená (aj uhradená) až v januári 2015 a dátum dodania na faktúre je 31.12.2014? Nie som platca DPH a účtujem v JÚ. Čítala som veľa komentárov na túto tému, ale všetky sa týkajú účtovania v PÚ a sú určené platcom DPH. Tiež neviem, čo so zdravotným poistením (za SZČO) uhradeným v januári 2015 za mesiac december 2014... Môžete mi niekto poradiť? Som začiatočník... vďaka
Žanet
29.01.15,16:51
určite zaúčtovať do evidencie roka 2014 aj faktúru aj záväzok voči sociálnej poisťovni a úhrady týchto záväzkov budú daňovým výdajom v roku 2015
Adwade
29.01.15,17:17
Ďakujem. Len neviem ako zaevidovať ten záväzok vočí poisťovni (u mňa len "zdravotnej", do sociálnej ešte neplatím). Niekde som čítala, že poistné za SZČO sa do záväzkov nedáva, len za zamestnancov.. :(
Žanet
29.01.15,18:11
prečo by sa do záväzkov nedávalo? veď je to tvoj záväzok voči zdravotnej poisťovni za 12/2014 a splatný do 8.1.2015 zo zákona. Úhrada je daňovým výdavkom a keď budeš povinná aj do soc.poist. tak aj tie sa evidujú ako záväzky. Neviem či účtuješ v programe a v akom ja som niekedy JÚ účtovala v MRP a tam bola možnosť evidovania záväzkov. Dávala som tam napr. poistky, odvody v podstate všetko na čo nebola faktúra, ale evidenciu si to vyžadovalo.
Adwade
29.01.15,19:19
Účtujem v Alfe Plus. Stále mám v tom chaos... Mám to chápať tak, že na začiatku roka si mám vždy "vyrobiť" nejaký doklad s predpisom mesačných odvodov ZP (neskôr aj sociálneho), ktorý zaevidujem do záväzkov (medzi došlé faktúry) a každý mesiac, keď uhradím ZP, tak na základe bankového výpisu cez Peňažný denník zaúčtujem úhradu časti tohto záväzku? Keď som iba zaúčtovala úhradu cez PD každý mesiac bez evidencie v záväzkoch, tak to je zle? Prepáč, že sa toľko pýtam... ďakujem
Žanet
29.01.15,20:00