kvetinka.2
05.02.15,20:52
Moja mama je momentálne hospitalizovaná z dôvodov duševnej choroby a už bola viackrát. Rodine spôsobuje problémy po psychickej a finančnej stránke. Môj otec (jej bývalý manžel) a jej sestra ju chcú zbaviť svojprávnosti a ja ako najbližší člen rodiny mám túto žiadosť podať. Som však len študentka na vysokej škole, na druhej strane Slovenska, ako býva moja mama. Súd by ma teda ako opatrovníčku nemusel prijať. Jej sestra, ktorá býva vo vedľajšom meste sa jej opatrovníčkou stať nechce a bohužiaľ, nikomu inému z rodiny nedôverujem - lebo ak sa niekto stane jej opatrovníkom, môže narábať aj s jej majetkom. A keďže môj otec jej má vyplatiť 19000 eur, nechcem, aby skončili v zlých rukách. Či už v jej alebo v iných. Preto by som bola ako opatrovníčka najvhodnejšia ja alebo jej sestra, obidve však sme na to príliš slabé. Otec a jej sestra navrhujú dať ju do ústavu, ja s tým však neveľmi súhlasím, už to je pre mňa ťažké jej odňať spôsobilosť na právne úkony. Ak by som určila niekoho iného z rodiny ako opatrovníka, ale ja by som chcela byť tá, ktorá bude rozhodovať o jej majetku je to možné? Ďakujem za akékoľvek rady.
alaya1
05.02.15,20:20
arizona
05.02.15,20:24
Ja to chapem tak, ze starostlivost o tvoju choru matku by si najradsej hodila na plecia niekomu z rodiny,lebo ty sa citis slaba, odmietas aj navrhovane zdr. zariadenie,ale citis sa silna iba na to,aby si spravovala matkine financie?
Alebo zle chapem???

Ak je matka dusevne chora, potrebuje 24 hod.starostlivost. Ked jej ju nevie poskytnut najblizsia rodina,opateru moze nahradit vhodne zdr. zariadenie, domov soc.sluzieb a pod.
Sama zostavat nemoze,lebo si moze ublizit,alebo moze niekomu inemu sposobit roznu skodu a pod.

Zbavenie svojpravnosti nie je jednoduchy proces, sud pozyva na prejednanie znalcov,psychiatrov,lekarov a pod. Takze samotny podnet od rodiny nestaci.