Veronica18
03.03.15,11:11
Zdravím, vedel by mi tu niekto poradiť. V auguste 2014 som mala prvé príznaky SM, z toho dôvodu som mala v októbri prvú magnetickú na ktorej mi bolo zistených 15 nálezov a odvodená hospi. v nemocnici na november. Tam mi bola znovu robená magnetická s nálezom plus 1 ložisko. Od tej doby mám oslabenie pravej strany, slabosť v ruke, podlamovanie kolien a občasné zahmlievanie na oku. Tým, že momentálne mám 18 rokov a som študentka, zažiadala som o ID, aby som si aspoň nejako vedela hradiť náklady ktoré mi s týmto ochorením vznikajú (strava, vitamíny, každý mesiac návšteva nemocnice vzdialenej 100km, rehabilitácie ) Beriem liečbu injekciami... Dnes som bola na posúdení a ID mi bol zamietnutý .. čo môžem ďalej robiť ? na čo mám nárok ? ..
willma
03.03.15,16:19
Veronika najlepšie je poradiť sa priamo napr. http://www.szsm.sk/ majú isto viac skúseností so samotnou chorobou ako aj vybavovačkami
veronikasad
03.03.15,16:21
dôvod zamietnutia ? Aké % invalidity ti schválili ?
Veronica18
03.03.15,16:51
Označila ma za zdravú ... čo ma dostalo asi tak, že ani neviem jak som z tade odišla ... hovorila niečo o tom, že musím mať nejaké body, že minimálne 3 aby som mohla byť posudzovaná ako ID... Ale keďže ja som mala len 1 tak ona s tým nemôže nič urobiť, lebo "tabulkový systém" ... Ako fakt nechápem čo už mám všetko mať ... Veď teraz ledva fungujem ..
petermikuláš
04.03.15,18:00
určite sa nenechajte len tak odbiť, ak je to tak ako popisujete ten nález na MR, jedná sa o závažný stav a určite nie ste zdravá
netreba sa nechať odradiť jedným posudzujúcim
sosak
04.03.15,18:36
Podľa § 71 ods. 1 zákona o sociálnom poistení poistenec je invalidný, ak pre dlhodobo nepriaznivý zdravotný stav má pokles schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť o viac ako 40 % v porovnaní so zdravou fyzickou osobou.