Misiak1111
04.03.15,18:21
Pracujem ako učiteľ v škole a zamestnávateľ mi nechce spraviť ročné zúčtovanie, preto, lebo som napísal publikáciu o slohu pre inú inštitúciu, ktorá mi vyplatila nezdanený honorár 300 eur.
misoft
04.03.15,17:33
Pokiaľ si ho písomne požiadal, aby za teba (ako zamestnávateľ) vykonal RZD, je to povinný urobiť. Ovšem ty - pretože si mal aj iný príjem - mu MUSÍŠ dodať i ďalšie podklady o iných príjmoch (a je jedno či zdanené, alebo nezdanené), aby to mohol do RZD zahrnúť.
Ak to i napriek tomu nehodlá vykonať, vyžiadaj si od mzdárov VŠETKY podklady o príjmoch, odvodoch, zrážkovej dani, nájdi si na nete tlačivo pre RZD FO príjmov zo závislej činnosti https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/katalog-danovych-a-colnych/zoznam_vzorov_vydanych_fr_sr, vyplň a zanes na DÚ.
Xanti
04.03.15,17:38
To mi chceš povedať, že na DU mu spravia DP na základe tlačiva pre RZD alebo mu spravia RZD? Ja neviem či sranduješ alebo to myslíš vážne ...
Tweety
04.03.15,17:49
Mal si aj iný príjem, ako len zo ZČ, musíš si teda podať DP sám.
misoft
04.03.15,17:55
Opravil som - sekol som sa :D
http://www.podnikajte.sk/dane-a-uctovnictvo/c/1860/category/tlaciva/article/vzory-tlaciv-2015.xhtml
"Žiadosť o vykonanie ročného zúčtovania preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti vypĺňa zamestnanec, ktorý poberal zdaniteľné príjmy len zo závislej činnosti uvedené v § 5 zákona o dani z príjmov (a súčasne nepoberal príjmy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou, pri ktorých túto zrážkovú daň považuje za preddavok na daň a ktorý nie je povinný zvýšiť základ dane z dôvodov porušenia podmienok pri uplatňovaní nezdaniteľnej časti základu dane v súvislosti so starobným dôchodkovým sporením).