Darth Vader
08.03.15,11:26
Som končiacou študentkou piateho ročníka, bude mi udelený titul Ing. (23 rokov mám ) Nakoľko som prijatá aj na štúdium 3 stupňa, budem naďalej poberať sirotský dôchodok alebo mi nárok zaniká? ďakujem :)
ivka70
08.03.15,10:50
Sirotsky dochodok patri nezaopatrenemu dietatu.

Za nezaopattene dieta sa nepovazuje dieta, . ktoré získalo vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa podľa § 53 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov – za nezaopatrené dieťa sa už nepovažuje dieťa, ktoré sa ešte napr. sústavne pripravuje na budúce povolanie štúdiom, ale už ukončilo jedno vysokoškolské štúdium druhého stupňa a bol mu priznaný akademický titul – Ing., Ing. arch., MUDr., MVDr.,
http://www.socpoist.sk/sirotsky-dochodok/1291s
Titul bakalár sa za akademický titul nepovažuje (skratka „Bc“.). Ak dieťa po priznaní tohto titulu ďalej pokračuje v študijnom programe druhého stupňa alebo prvého stupňa v inom odbore, na účely prídavku na dieťa sa počas štandardnej dĺžky štúdia opätovne považuje za nezaopatrené dieťa, najdlhšie však do 25 rokov veku alebo do dosiahnutia niektorého z uvedených akademických titulov.
Za nezaopatrené dieťa sa nepovažuje ani dieťa, ktoré absolvuje doktorandské štúdium za účelom získania akademicko-vedeckého titulu doktor (skratka „PhD.“, „ArtD.“, „ThLic.“, „ThDr.“).
http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TPrintWithHeader.ascx&phContent=~/EDL/ShowArticlePrint.ascx&ArticleId=20786
Pepa
08.03.15,10:51
Nebudeš poberať sirotský dôchodok.
Nárok zaniká získaním vysokoškolského vzdelania druhého stupňa.
avalik
08.03.15,10:58
461/2003 Z. z. Zákon o sociálnom poistení

§ 76

(3) ... Nárok na výplatu sirotského dôchodku zaniká aj dňom, ktorým dieťa prestalo byť nezaopatreným dieťaťom. ...

§ 9
Nezaopatrené dieťa

(1) Nezaopatrené dieťa podľa tohto zákona je dieťa

b) po skončení povinnej školskej dochádzky,29) najdlhšie do dovŕšenia 26 rokov veku, ak

1. sa sústavne pripravuje na povolanie,

§ 10