tralalalali
14.03.15,13:39
Dobrý deň,
nedávno som sa stala SZČO. Keďže nepôsobím v rámci inštitúcie, ale samostatne, plánujem prijímať platby za moje služby priamo v hotovosti. Zatiaľ som v tomto smere začiatočník, preto by som si rada ujasnila niektoré veci ohľadom príjmových dokladov. Ešte doplním, že si plánujem uplatňovať paušálne výdavky a teda nebudem viesť účtovníctvo.
Predpokladám, že tak ako faktúry aj PD treba číslovať (či už človek vedie účtovníctvo alebo nie) - robím to hneď pri vystavovaní PD zákazníkovi alebo (aj) dodatočne? A aká forma číslovania je najlepšia?
Ďakujem vopred za všetky odpovede a Vašu pomoc.
Anik
14.03.15,19:23
aké služby máš v úmysle poskytovať od 1.4. sa na nich nebude vzťahovať povinnosť viesť tržbu v RP, alebo virtuálna RP ?
Dav
14.03.15,19:44
Najlepšie číslovanie je poradie rokXXXX 20150001,alebo rokXXX 2015001, 2015002, atď, ak nepredpokladáš, že ich bude nad 1000 a rozlíšiť jeden rad pre faktúry a jeden pre príjmové doklady, napr 15XXXX 150001,150002. Takto sa dajú dobre a nezameniteľne ukladať a aj zoraďovať v Exceli alebo v účtovnom programe.
A doklady je najlepšie číslovať hneď pri vystavovaní. Predíde sa tým zbytočným chybám a doklad má rovnaké číslo u odberateľa, ako u dodávateľa.
tralalalali
14.03.15,21:30
Mimoškolská vzdelávacia činnosť - záujmové krúžky pre deti.
veronikasad
14.03.15,21:57
aký kod SK NACE ?
tralalalali
14.03.15,22:46
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. Ešte sa spýtam - musí byť na PD vypísané číslo OP osoby, od ktorej platbu prijímam? Keď som v pozícii zákazníka ja, tak si nevybavujem, že by ho odo mňa niekto žiadal...
Zároveň nemám úplne jasno v tom, či dávať zákazníkovi originál alebo kópiu PD - čo som čítala, tak sa to robí tak aj tak, čo je teda potom správne? Zatiaľ sa mi najlogickejšie zdalo nechávať si originál PD a zákazníkovi dávať kópiu, ktorú samostatne podpíšem a opečiatkujem.
Dav
15.03.15,11:27