peter.kamky
19.03.15,16:29
Dobrý deň,
chcel by som sa opýtať ako je to s poistením v zahraničí. Momentálne pracujem v zahraničí normálne na zmluvu, firma platí odvody, ale stále študujem na Slovensku, v zdravotnej poisťovni som stále vedný ako študent. Musel som ísť súrne v zahraničí k zubárovi, kvôli akútnemu zápalu, ale komerčné poistenie nemám, nakoľko som poistený v zahraničí. Chcel by som sa opýtať či mám nárok na preplatenie výkonov ktoré boli vykonané v zahraničí ak doložím zdravotnej posťovni potvrdenku (bločky) o zaplatení a vykonaných výkonoch.
Ďakujem.
S pozdravom,
Peter
avalik
19.03.15,15:43
Ak pracujes v zahranici, mal by si byt poisteny v zahranicnej zdravotnej poistovni. V tom pripade by si ale mal byt odhlaseny so SK ZP.

Bezna zdravotna starostlivost v EU sa poskytuje na zaklade Europskeho preukazu zdravotneho poistenia.

Dalsia moznost je vyziadat si formular E106 vo svojej zdravotnej poistovni a v niektorej zdravotnej poistovni clenskeho statu EU kde sa zdrziavas ho predloz a dostanes preukaz poistenca poisteneho v zahranici (t.j. poistovne si budu preplacat vykony).

Teraz mozes skusit poziadat o preplatenie osetrenia svoju ZP. Otazka je ci ti to uznaju. A ak ano, tak pravdepodobne len do sumy co by zaplatili svojmu zmluvnemu lekarovi tu na SK.
peter.kamky
19.03.15,15:58
Samozrejme, som poisteny v zahranicnej poistovni, s tym problem nie je. Mal byt som byt odhlaseny zo SK ZP aj ked som stale student a studujem na SK ?
To mi staci, ked mi preplatia do vysky sumy akej by som zaplatil na Slovensku. Skúma poistovňa či som poistený aj v zahraničí ? Lebo na bločku ktorý mam od zubára je uvedené moje identifikačné číslo , pod ktorým ma eviduju tu v zahraniči.
avalik
19.03.15,17:06
Nemozes byt naraz poisteny v SR aj v zahranici .... a teda ked mas poistenie v CR, tak co chces preplatit na SK?
peter.kamky
19.03.15,17:32