Hodeková Monika
03.04.15,08:30
Kúpili sme 10-ročný rodinný dom s úžitkovou plochou 270 m2 a mám vybrať nový plynový kondenzačný kotol na jeho vykurovanie. 70% plochy domu má podlahové vykurovanie a cca 30% plochy sú klasické radiátory (resp. ich ideme prerobiť na podlahové konvektory.
Vôbec tejto problematike nerozumiem a už 2 dni na Internete študujem o kotloch... ale vôbec nie som z toho múdra.
Veľmi mi pomôže akákoľvek dobrá rada či skúsenosť...

Moc ďakujem za pomoc a záujem

Monika
harctom
03.04.15,08:34
musite zistit ake mate tepelne straty a podla toho sa urcuje vykon kotla
Anika61
03.04.15,15:32
tannenkau
03.04.15,16:43
na BD asi so 4000 m2 so spotrebou okolo 300 000 kWh písal kotolník podľa vyhlášky do 75 kW na UK

Pre RD by som šiel aspoň do 2x
možno niekde okolo 18 kW

a ak TUV, tak dopočítať
Hodeková Monika
03.04.15,23:49
v utorok príde kúrenár, tak to hádam zmeria... Starý kotol nie je kondenzačný a slúži už 10 rokov... tak ho chceme vymeniť.
Hodeková Monika
03.04.15,23:50
Ďakujem za radu, ale ten kotol už nie je v ponuke.
Hodeková Monika
03.04.15,23:51
... toto je pre mňa ako po španielsky:(
tannenkau
04.04.15,04:36
tak to nechaj na kúrenára
(dúfaj, že je takýto odborník ) :

pozrie sa na dom / plochu / z praxe odhadne straty / navrhne kotol
lapejko
05.04.15,12:03
Navrhujem držať sa čiastočne rady kúrenára, hlavne ale podľa rýchlosti/dostupnosti servisu, dobré je navštíviť zopár kamenných predajní v okolí, majú skúsenosti s reklamáciami ak fungujú dostatočne dlho.
smartenergo.sk
28.04.15,10:47
pri vsetkych bezne predavanych znackach je v sucasnosti dostupnost servisu bezproblemova. kvalita servisakov je zavisla od regionalnych pomerov. Skor ako na dostupnost servisu by som sa zameral na kvalitu a poruchovost jednotlivych kotlov. ta je u nemeckych znaciek strednej triedy statisticky najnizsia.
pri navrhu strojovne sa vsak treba zaoberat tym, ze mate 2 vykurovacie okruhy s roznymi poziadavkami na cas prevadzky a teplotu vykurovacej vody.