Rech25
14.04.15,13:38
Ahoj poraďáci,

Som študent 5. ročníka na českej VŠ. Predpokladám, že tento rok dokončím štátnice. Bežný postup je, že do 7 dní sa zaevidujem na úrade práce a na zdravotke.
Ja však po dokončení 5. ročníka, chcem pokračovať v štúdiu 4. ročníka na inom odbore, čo mi na študijnom oddelení schválili že môžem, pretože ako študent mám nárok na 6. rokov bezplatnej školy.

Tento postup, chce aplikovať aj množstvo ďalších študentov, preto lebo sa zapíšu po ukončení štátnic na nový odbor a tým pádom budú mať štatút študenta naďalej, pretože ešte nedovŕšili 26 rokov a keď si najdú prácu, tak podajú výstupný list a začnú pracovať.
Moje otázky sú:
1. Môžem študovať opäť aj po ukončení štátnic a naďalej bude štát za mňa platiť zdravotné poistenie až do dovŕšenia 26 rokov ?
2. Do akého veku budú rodičia dostávať rodinné prídavky, pokiaľ bude študovať ?

3. Ako sa mení situácia, keď budem študovať a súčasne si napr. v októbri nájde prácu. Bol by som tak normálny zamestnanec a popritom študent denného štúdia. Predpokladám správne ak si v prípade nájdenia práce už budem riadne platiť všetky odvody s tým, že môžem čerpať aj výhody študenta, napr. cestovanie, ubytovacie štipendium z českej školy .

Vďaka za rady
veronikasad
14.04.15,11:42
Bežný postup by mal byť, že si po skončení štúdia nájdeš prácu zodpovedajúcu tvojej kvalifikácii, Prepáč, tvoje špekulatívne otázky mi trošku zvýšili tlak.
avalik
14.04.15,12:42
580/2004 Z. z.Zákon o zdravotnom poistení

§ 11

(7) Štát je platiteľom poistného, ak v odseku 8 nie je ustanovené inak, za