TinkaMartinka
21.04.15,20:01
Dobrý deň, mám takýto problém. Som študentkou vysokej školy, mám 20rokov. Môj otec má povinnosť prispievať mi výživným vo výške 100€. Od minulého januára(2014) nezaplatil už 5krát, hlavne posledné mesiace. Asi pol roka pracoval no z práce ho vyhodili, ale ani vtedy nebol schopný splatiť dlžné výživné. Teraz zas nepracuje, tvrdí že si nevie nájsť žiadnu prácu, čo je hlúposť. Čo mám teda robiť? Dať ho na súd?..Ako mám postupovať? Problém je v tom že on býva u svojich rodičov, nemá žiadny majetok a ani vodičák nemá. Ako od neho bude súd vymáhať výživné keď nemá vôbec nič?.. :( Ďakujem za odpovede.
Dáša_
21.04.15,18:30
môžeš dať na polícii trestné oznámenie
taiko
21.04.15,19:55
Ak je teda nestastnik ako pises a len sa vedome nevyhyba plateniu, odpust mu jeho chyby a nedokonalost a 100EUR si niekde zarob. Ver mi, budes sa citit lepsie, ako ked budes chodit po sudoch.
veronikasad
21.04.15,20:00
Navštív Úrad práce v mieste bydliska, kde ti poradia a pomôžu s vybavením náhradného výživného.
arizona
22.04.15,04:40
Neplatenie vyzivneho mozes riesit cez socialku,alebo cez Policiu.
Ale,ako sa hovori," kde nic nie je,ani cert neberie"... tazko z neho aj urady nieco vytlcu,ak nepracuje a nema ziaden majetok.
Nezaplatene vyzivne neprepada,bude ti dlzit nadalej,mozno ti ho raz doplati. Zatial si zisti skor ine formy pomoci od statu,na ktore by si mohla mat ako studentka narok.
Oliwa
22.04.15,05:07
"Teraz zas nepracuje, tvrdí že si nevie nájsť žiadnu prácu, čo je hlúposť."
Aj čo Ty tvrdíš, je hlúposť....
Nevieme, kde žije otec, či v BA alebo v nejakej hladovej doline, či má alebo nemá skutočný záujem zamestnať sa, no ak áno a žije niekde na dedine a je bez vodičáku a auta, s hľadaním práce či dochádzaním do nej majú na Slovensku problém tisíce ľudí, nielen Tvoj otec...
Nevieme, kde si vyrastala a ako žili Tvoji rodičia, ale prečo otec musí bývať u svojich rodičov, kde bývaš Ty a Tvoja mama?