otazky otazky
29.04.15,08:28
Minulý rok som končila doktorandské štúdium. Pol roka som pracovala ako učiteľka na ZŠ, teraz pracujem ako P.R. manažér - administratíva na univerzite. Chcem však aj ďalej učiť,takže hľadám učiteľské miesto. Zaujíma ma, ako môžem získať kredity za moju tvorivú činnosť - články v odborných časopisoch, spoluautorstvo učebníc... A kto mi ich môže uznať, teda dať osvedčenie o ich získaní....
Papierniková
29.04.15,06:37
317/2009 Z.z.
o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov

§ 47
Získavanie kreditov

(1) Pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec získa kredity za

a) absolvované akreditované programy kontinuálneho vzdelávania podľa § 35 ods. 4 písm. b) až d) pre príslušnú kategóriu, podkategóriu alebo kariérovú pozíciu,

b) vykonanú rigoróznu skúšku, vykonanú štátnu jazykovú skúšku z cudzieho jazyka a pedagogický zamestnanec za absolvované rozširujúce štúdium podľa § 8a,

c) absolvované vzdelávanie v zahraničí súvisiace s výkonom pedagogickej činnosti alebo s výkonom odbornej činnosti,

d) tvorivé aktivity súvisiace s výkonom pedagogickej činnosti alebo výkonom odbornej činnosti, ktorými sú:

1. autorstvo alebo spoluautorstvo schválených alebo odporúčaných učebných pomôcok vrátane počítačových programov, učebníc, učebných textov, metodických materiálov, pracovných zošitov59) a odborno-preventívne programy,

2. odborné články publikované v odbornej literatúre, patenty a vynálezy.

§ 47a
Priznávanie a uznávanie kreditov

(3) Kredity za tvorivé aktivity súvisiace s výkonom pedagogickej činnosti alebo výkonom odbornej činnosti podľa § 47 ods. 1 písm. d) priznáva riaditeľ školy alebo riaditeľ školského zariadenia, ktorý vydá pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi osvedčenie o počte získaných kreditov.

http://www.skolskyportal.sk/clanky/ako-ziskat-kredity-za-tvorivu-cinnost
avalik
29.04.15,06:40
317/2009 Z. z.Zákon o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch