PataNR87
05.05.15,11:12
Matka tazky alkoholik, otec pracuje ako kamionista.matka narobila kopec dlhov cez bankovky nebankovky pozicala peniaze a nesplacala.stale nejake exekucie chodili postou a teraz prislo sudom vystahovanie.nebyvam s nimi ale hrozia mi nejake povinnosti pripadne zaplatenie dlhov ak ich vystahuju.ako sa mam branit aby som s nimi uz nemusela nic riesit.
Tweety
05.05.15,09:15
Za dlhy rodičov počas ich života zodpovedajú oni. V prípade smrti rodičov a teda dedičstva, tak sa dedia aj tie ale len do výšky aktív.(majetku) Prípadne sa dá dedičstvo aj odmietnuť.
PataNR87
05.05.15,09:27
A ked ziadny majetok mat nebudu ? Lebo im hrozi vystahovanie z domu ktory matka prepisala bohvie komu akoze za vyplatenie tych dlhov no ona medzi tym narobila dalsie.ani si neplati zdravotnu ani socialku proste nic nikde neni ani evidovana proste strateny pripad.takze vlastne by to mal vsetko zatial platit otec.a ked nebudu mat kde byvat co potom.ja ich nechcem mat u mna doma mam male dieta a nechcem aby videla ako sa ozieraju.lebo ze deti maju tiez nejaku vyzivovaciu povinnost voci rodicom ako to je.
Tweety
05.05.15,09:38
áno, majú vyživovaciu povinnosť voči svojim rodičom(zákon o rodine)
Mária27
05.05.15,09:56
Keď matka prepísala dom na iného, nebolo to viac ako tri roky dozadu, kedy sa veritelia ešte môžu dovolať neplatnosti prevodu a exekútor môže dom predať. Ak nebude získaná suma stačiť, splácať bude otec.
Po vysťahovaní budú musieť rodičia ísť do nejakého prenajatého domu.

Vyživovaciu povinnosť má predovšetkým manžel. Aj po rozvode by prípadne mohla matka žiadať od exmanžela výživné. Dieťa je povinné zabezpečiť len primeranú výživu rodičom, ak to potrebujú, poľa zákona o rodine:

Vyživovacia povinnosť detí k rodičom
§ 66
Deti, ktoré sú schopné samy sa živiť, sú povinné zabezpečiť svojim rodičom primeranú výživu, ak to potrebujú.
§ 67