Júlia Chovančíková
20.05.15,23:09
Chcela by som ísť na trh predávať ručne robené predmety (maľované obrázky, sezónne ozdoby...) ale neviem či potrebujem pokladňu keď som študentka, nemám živnosť a nerobím to ako zárobkovú činnosť ale len ako hoby vo voľnom čase.
kopretinka
21.05.15,07:02
ak nemáš živnosť,tak to je neoprávnené podnikanie.A to,čo tvrdí kabaka,nie je pravda.V tvojom prípade nejde o príležitostný príjem
kopretinka
21.05.15,07:04
prosím ťa,prestań už splietať o príležitostnom predaji..........príležitostný predaj je príležitostný. A už vôbec nechápem,prečo sem montuješ závislú činnosť :eek:
juzek691
21.05.15,08:36
Ja som sa na také niečo informoval na DÚ pre jednu klientku, ktorá také trhy organizovala, aby mohla informovať potenc.predávajúci a bolo povedané, že nepotrebujú RP. Ide o predaj prebytkov. Práve, že ak majú živnosť tak už je to podnikanie a nie predaj prebytkov.
marjankaj
21.05.15,08:51
Aké prebytky? To tých predmetov vyrobila toľko, že ich nemá kde ukladať?

http://www.predajzdvora.sk/zakonpravidla/navody/
kopretinka
21.05.15,08:54
aké prebytky??????? hand made nie sú prebytky!!!
juzek691
21.05.15,08:59
tak sa opytaj na DU, oni to tak definuju
juzek691
21.05.15,09:01
oni to mozu predavat iba na tom trhu a nikde inde, robia to pre svoje potesenie a niekolko kusov predaju na trhu, nerobia to na haldy
marjankaj
21.05.15,09:02
DU nemá čo definovať. Má sa riadiť platnými zákonmi ako každý.
kopretinka
21.05.15,09:10
no tak pozor,ak ide o predvádzanie nejakého remesla,(kováč,modrotlač,tkanie,paličkovanie,a tď) a robia to iba raz do roka na nejakej akcii,tak potom áno.Ale to nie je prípad zadávateľky otázky.
marjankaj
21.05.15,09:16
http://www.zakonypreludi.sk/zz/1998-178

§ 10
Osoby oprávnené predávať výrobky a poskytovať služby na trhových miestach
Na trhových miestach môžu na základe povolenia obce predávať výrobky a poskytovať služby
a) fyzické osoby a právnické osoby oprávnené na podnikanie podľa osobitných predpisov,26)