denebola
12.06.15,17:03
Som študentka 4ročníka na výške, presne o rok končím. Chcela by som ísť pracovať popri škole, samozrejme na zmluvu. ALE, naši sú rozvedení, papierovo žijem len s matkou, ktorá nerobí pekných pár rokov (len aktivačné práce), teda poberá dávku v nezamestnanosti a asi ďalšie príspevky. Ja dostávam maximálnu výšku sociálneho štipendia a z toho žijem. U nej nebývam už 4 roky, len mám zahlásené trvalé bydlisko, finančne ma nepodporuje, ani otec neplatí výživné. Doteraz som veľmi nerobila na zmluvu, lebo podľa zákonov, keď zarobím ja, alebo ona cca okolo 200€/rok(!!!) , tak jej to strhnú z dávok a na jej dávkach stojí aj moje štipendium.

Tak by som rada našla východisko, ako môžem ísť pracovať na zmluvu (bolo by to pre mňa výhodné aj z finančnej stránky oproti čiernej robote aj po personálnej stránke) bez toho, aby mame strhli všetky dávky. Ona už robiť nikdy nepôjde, ale aj napriek všetkému nechcem, aby tomuto ostala totálne bez príjmu, už teraz živorí. Ako dosiahnuť, aby sa moje príjmy nezapočítavali do príjmu domácnosti?
Aby jedna aj druhá sa nedostala do mínusu len skrz tomu, že chcem ísť pracovať.
Za hocijaké východisko budem vďačná, som už zúfala, nechcem sedieť a čakať, kto mi sám od seba dá peniaze za nič, len za to, že matka nerobí.
veronikasad
12.06.15,18:17
koľko máš rokov ?
denebola
12.06.15,20:23
22, neuvedomila som si, že to môže byť asi chápané aj ako SŠ nie VŠ :)
santyn
12.06.15,20:37