weroncekkk1
26.06.15,09:57
Dobrý den, chcem sa spýtat. 3.8. sa vraciam do práce po ukončení rodičovského príspevku. Dieta už dovršilo tri roky. Vraciam sa do práce, mám zmluvu na dobu neurčitú. Pracujem ako THP. Zamestnavatelovi som oznámila moj návrat do práce a zaroven oznámila tehotenstvo, a doložila aj lekárske potvrdenie. V práci by som mala byt štyri mesiace a nastúpit na materskú dovolenku opat kedže som opat tehotna. Môže ma zamestnavatel prepustit? V ZP som našla toto:
3) Zamestnávateľ nemôže okamžite skončiť pracovný pomer s tehotnou zamestnankyňou, so
zamestnankyňou na materskej dovolenke alebo so zamestnankyňou a zamestnancom na
rodičovskej dovolenke, s osamelou zamestnankyňou alebo s osamelým zamestnancom, ak
sa stará o dieťa mladšie ako tri roky, alebo so zamestnancom, ktorý sa osobne stará o blízku
osobu, ktorá je osobou s ťažkým zdravotným postihnutím. Môže však s nimi s výnimkou
zamestnankyne na materskej dovolenke a zamestnanca na rodičovskej dovolenke (§ 166 ods.
1) z dôvodov uvedených v odseku 1 skončiť pracovný pomer výpoveďou
veronikasad
26.06.15,08:04
Počas poberania rod.príspevku (do 3.8.) ti zamestnávatel nemôže dať výpoveď.

Prečo píšeš o okamžitom skončení prac.pomeru ?

Zákaz výpovede v ochrannej dobe rieši § 64 Zákonníka práce
http://www.porada.sk/t56527-zakonnik-prace-od-01-01-2015-a.html#64
weroncekkk1
26.06.15,08:42
Ja viem že ma nemože prepustit do kym dieta nedovrší tri roky. Ale chcem vediet či ma ako tehotnu može prepustit po navrate do práce, pretože do dalšej materskej mam este styri mesiace. a mám informácie, že po navrate do práce ma chce prepustit, aj ked som tehotna a on to má oznamene.
veronikasad
26.06.15,08:45
čítala si § 64 ?
veronikasad
26.06.15,08:51
Nie do doby troch rokov veku, ale do ukončenia rodičovskej dovolenky, ktorá končí nie ukončením poberania RP, ale. nástupom do práce: Na teba sa však vzťahuje zákaz výpovede v ochrannej dobe z titulu tehotenstva ... Poriadne si preštuduj § 64 ZP.
ivka70
26.06.15,09:14