vajda65
28.05.06,15:38
Ahojte potreboval by som poradiť s týmto:

Na začiatok je dôležité povedať že som študent VŠ a ešte robím aj na polovičný úväzok, pričom odvody za mňa firma hradí.
Dňa 17.5.2006 som ohlásil voľnú živnosť s tým, že som vyplnil deň začatia
jednotlivých činností 1.6.2006. Dňa 24.5 som si bol túto živnosť vyzdvihnúť a teda týmto dňom nadobudla právoplatnosť.
Potreboval by som vedieť či mám povinnosť registrovať sa na SP a ZP do ôsmich dní od 24.5 alebo až od 1.6, respektíve či vôbec musím na SP. Na ZP sa musím určite prihlásiť.
A potom ešte by som potreboval poradiť ako je to s výškou odvodov do na ZP, lebo podľa zákona sa vypočítava z predchadzajúceho daňového priznania, to je u mňa 0 sk, takže preddavky budú 0 sk?, alebo v plnej výške tj. 966 sk?, alebo kedže som zamestnaný tak sa budú vypočítavať z min. mzdy to by bolo cca 220 sk?
vopred vďaka za rady.
vajda65
29.05.06,08:43
tak som teda volal na živnostenský úrad a tam mi povedali, že sa treba registrovať do 8 dní od 24.5.
Len tak keby to niekto v budúcnosti potreboval.
Terezap
29.05.06,13:57
Vieš, ja som sa bola registrovať v tvojom prípade do 8 dní po 1.6.2006 a bolo to v poriadku - čo sa týka zdravotnej poisťovne. Na sociálnej poisťovni ma zaregistrovali až po daňovom priznaní, keď mi vyplynula zo zákona poviná účasť na soc. poistení. A preddavky pre SZČO sú vo výške 966,-Sk, ale v tvojom prípade ( VŠ, zamestnanie) nie som si celkom istá. Snáď sa Ti ešte niekto ozve.
Evanka
29.05.06,14:54
Ahojte potreboval by som poradiť s týmto:

Na začiatok je dôležité povedať že som študent VŠ a ešte robím aj na polovičný úväzok, pričom odvody za mňa firma hradí.
Dňa 17.5.2006 som ohlásil voľnú živnosť s tým, že som vyplnil deň začatia
jednotlivých činností 1.6.2006. Dňa 24.5 som si bol túto živnosť vyzdvihnúť a teda týmto dňom nadobudla právoplatnosť.