Noro.Grofcik
06.08.15,16:18
Mám otázku ohľadne odvodov na zdravotné poistenie. Prišiel mi vysoký nedoplatok aj vzhľadom k tomu, že som študent na vysokej a popri tom podnikám. Neviem ako je to teraz či mi platí poistenie štát keďže som ešte aj študent. No v zdravotnej poisťovni mi povedali, že keď môj príjem za rok presiahne určitú hranicu, ktorá je pre tento rok neviem presne koľko, tak na základe toho sa mi vypočíta táto suma / nedoplatok, ktorí musím zaplatiť aj napriek tomu, že som študent. Je to pravda? A čo k ďalšiemu roku? Budem musieť normálne platiť teraz zdravotné poistenie aj keď budem chodiť ešte do školy.

ďakujem za odpoveď.
Katy a R
06.08.15,14:22
Ako poistenec štátu (študent) a súbežne szčo si zrejme neplatil preddavky na poistné (nemusel si). Ale ak nemusíš platiť preddavky - to ešte neznamená, že nemusíš platiť poistné vôbec. http://www.zakonypreludi.sk/zz/2004-580
Platíš podľa dosiahnutého príjmu - presnejšie VZ.
V tom oznámení si dostal, že aké preddavky máš platiť od 1.1.16 - ak nulové - tak počítaj znovu s nedoplatkom (podľa VZ).
podobné - http://www.porada.sk/t270136-zohladnuje-sa-v-rzzp-cerpanie-meterskej-v-casti-roka.html
veronikasad
06.08.15,14:53
Pre žiadneho poistenca štátu, ktorý vykázal zisk z podnikania - teda ani pre teba ako študenta vysokej školy, neplatí žiadna hranica, z ktorej sa pri príjmoch z podnikania neplatí zdr.poistenie.

Keďže si si ako poistenec štátu určil vymeriavací základ nula a preddavky na ZP neplatil, nedoplatok musíš uhradiť do 45 dní od nadobudnutia právoplatnosti RZZP.

Vzorec pre kontrolu správnosti výpočtu :
Základ dane z podnikania + zaplatené poistné (v tvojom prípade 0)/1,6*14 %
Janiela
06.08.15,15:27
nemal by vo vzorci byť aj počet mesiacov podnikania?
Veronikasad doplňujem: platí to asi len pre výpočet preddavkov - myslím s tými mesiacmi
veronikasad
06.08.15,15:29
Mal, ale len pri výpočte preddavku na rok 2016. Pri výpočte nedoplatku nie.
veronikasad
06.08.15,15:32