mia096
19.08.15,15:39
Ahojte poradáci! Mám 22 rokov a s manželom plánujeme bábätko - tehotná ešte nie som, otehotnieť plánujem v novembri až vo februári (samozrejme, nemusí to vyjsť). Nikdy som nebola zamestnaná, v súčasnosti za mňa platí ZP štát, pretože ešte študujem externe, SP neplatím. Zamýšľam sa nad tým, či by som nemala začať riešiť svoju materskú. Napadajú ma 3 možnosti, no nedokážem posúdiť, ktorá z nich je finančne výhodnejšia:
1. zamestnať sa v manželovej firme a platiť odvody v podstate zo spoločnej kasy
2. stať sa samoplatiteľom nemocenského poistenia, čím by som sa musela stať aj samoplatiteľom ZP
3. kašlať na to a spoliehať sa len na ten úbohý rodičovský príspevok

Najradšej by som mala čo najvyššiu materskú (samozrejme ako každý), no nedokážem posúdiť, či sa do toho oplatí investovať, či sa nám tie financie potom v podobe tej materskej vrátia.
ivka70
19.08.15,13:40
Ak to ma byt investicia len kvoli materskej - nevratia.
Nemocenske poistenie sa neda platit samotne, len v subehu s dalsimi poisteniami v SP.
Katy a R
19.08.15,13:44
Ak nebudeš mať nemocenské poistenie (a tiež splnené všetky podmienky pre konkrétnu dávku) - tak ani žiadna dávka nemôže byť.
takže pomôže zamestnanie, či riadny PP, aj dohoda s pravidelným príjmom. Alebo dobrovoľné poistenie (balík) . kým budeš mať štatút študenta ZP platiť nemusíš (kde si zobrala, žeby si musela sama platiť ZP?)
doplním: na rozdiel od ivky si myslím, sa to oplatí .. pretože nevieš, čo všetko život prinesie (rieši to nielen materskú dávku)
- a hlavne pri vhodnom "nastavení" to nemusí byť ani drahé ;)
na začiatok by som ti doporučila nájsť si nejakú brigádu - keď aj s malým príjmom;). Získaš nejakú dobu poistenia .. a potom sa uvidí - keďže máš dosť času pozrieť si, ako sa vlastne počíta materská a dohodnúť ssa s manželom. ;)
mia096
19.08.15,13:50
Samozrejme, to viem, len ma zaujíma, či sa oplatí zamestnať sa, keď by som musela všetky náklady platiť ja (teda manžel, keďže ja príjem nemám).