vlk25
21.08.15,12:16
Dobrý den,

Výhodne som si zaobstaral techniku na pečenie pizze, preto by som si chcel približne do pol roka otvoriť pizzériu. Prvých pár mesiacov by sa jednalo čisto o donášku. Teda žiadna prevádzka len objednávky cez net, výroba a následná donáška.

Mam ohladne toho pár otázok. Berte prosím na vedomie, že som uplny nováčik študujem zakony len posledny tyzden preto mam nejasnosti, no nič otvárať nebudem kym nebudem vedieť všetko na 100%.


- Priesor: Kedže mi na úvodné rozbehnutie podnikania a získanie klientely netreba mimo kuchyne žiadne prevádzkové miestnosti zaujímali by ma nutné kritériá na kuchynu. Je mi zbytočné platit nájom za velkú reštauráciu s prevádzkou ked sa bude využívať iba kuchyna. Zaujímalo by ma teda či je možné zriadiť kuchynu napr. v priestoroch rodinného domu. Zobral by som teda do prenájmu spodný 3oj izb. byt. Jednu väčšiu miestnosť by som prerobil na kuchynu. Je možné vykonávať v takomto priestore podnikanie ? Sú najaké povinné normy čo musí byť v priestore ktorý je označený ako kuchyna ? ( obkladačky na stenách, odsávanie, nerezové prac. stoly )


- Zamestnanci: Na úvod by som ich potreboval 2och. Jednu osobu ktorá bude piecť a druhá donáškar. Ja by som sa staral o objednávky. Chcel by som aby mali obaja v čistom 3e na hodinu. Pri 22 prac. dnoch 8hodín/denne by bola ich čistá mesačná mzda 528e. Cez kalkulačky na internete som sa dopočítal že v hrubom je to 660e a super hrubá mzda je 892e. Znamená to teda že mesačne musím počítať s výdavkami na platy 1800e ?

Je možné prvé mesiace danú sumu nejak znížiť na minimum ? Zamestnanie na dohodu alebo niečo podobné ? V jednom inzeráte som videl ponúkaný plat pre donáškara fixný plat vyplácaný hned po smene. Je také niečo dovolené ? Obchádza tým zamestnávatel odvody ?

Ak budem piecť okrem pizze aj napr. croissanty, muffiny a podobne. Je potrebné aby kuchár bol odborne vyštudovany kuchar/pekar/cukrar ?